Det här händer fan bara mig och Jocke Berg............och kanske Norpan

Jobbar väl precis som vanligt när det precis som vanligt händer mig. Drar iväg till Ica-Maxi och handlar ett par brödbitar för DC:s räkning. Är på väg mot kassorna, där endast två stycken är öppna bredvid varandra. Om rävarna alltid väljer rätt väg när det finns ett gäng olika alternativ, så är jag så fruktansvärt oFOXy som man kan bli i dessa lägen. Men hann ändå tänka, att idag känner jag mig fan lite foxy, så jag väljer den vänstra kassan och kärringen framför hade fått upp alla sina varor på bandet. Vafan, tänker jag. Det här är ju för bra för att vara sant och mycket riktigt så visar sig denna tanke stämma något fruktansvärt, när jag återigen kastar en blick upp på varubandet och ser att hon har staplat varenda kvarvarande chokladkaka i hela butiken ovanpå varandra. Men dra åt helvete, mumlar jag tyst och ser en öppning i andra kassan. Hinner få upp Triss-reklamfilmen i hjärnan och kliver ut med högertassen för att byta kassa. SMACK! Där kommer den alltid så klassiska kärringen med den överfyllda vagnen och plöjer rätt över tassen på mig. Ingen ursäkt ifrån henne inte. Här vill jag bara brainstorma könsord och låta dom hagla över Maxi, men på något beundransvärt sätt skiter jag i det och kliver in i min kö igen.

I detta läge har kassörskan börjat scanna in kakorna....en och en givetvis och jag bara känner hur nära jag är att flippa. När alla kakor är inslagna en kvart senare så hinner jag tänka att det här är inte klart på långa vägar. Då ska hon börja gräva i portmonnän. Nej nej nej, inga plånböcker här inte...det är ALLTID portmonnäer som gäller och det är alltid två st oxå. Du har den ena där alla mynten ligger och du har den andra där sedlarna ligger och när det gäller sedlarna så är dom ALLTID ovikta! Inte ett veck du hittar på dom, var så säker. Tillbaka till betalningen igen....hon har ju givetvis en fem, sex kuponger på vissa av dessa chokladkakor så att hon sammanlagt spar runt 3,50:-. Lämnar över kupongerna, ett gäng ovikta sedlar, sen kommer vi till mynten.....vad är det med gamla kärringar och myntapparater? Inte en enda vet vart fan dom ska stoppa mynten nånstans. 5 minuter senare har hon petat ner hela den krossade spargrisen i myntautomaten. Äntligen tänker jag när hon får kvittot.....men tror ni på det själva eller....nej nej nej nej nej. Då står vi kvar i kassan och kollar igenom kvittot i minsta detalj innan vi går vidare. Det är då jag inser att det här händer fan bara mig och Jocke Berg i KENT. Han måste ha hamnat bakom samma kärring i en matkö runt 2004 och det var här han fick idén till titeln på albumet som kom 2005 dvs "Du & jag döden" Anar en viss smula ironi i den absolut sista raden på albumet. "Men älskling vi ska alla en gång dö".

Var faktiskt förståndig nog att fota en del av detta, så håll till godo av bildspelet här under. Skulle kärringen vara släkt med någon som läser, så kan jag tyvärr inte be om ursäkt. Allmänheten måste få veta...



//Maskinen™






Den omöjliga runken

Förstod att gårdagens starka kopp på Waynes skulle hålla mig vaken en bra bit in på småtimmarna. Ibland önskar jag att jag kunde ha fel nångång, men det verkar vara omöjligt. TV-spel med Mexaren, Höstformen samt Meriksson på em/kväll. Återkommer till det senare.

Sängläge ifrån kl 23. Klockan 0500 så passade det tydligen för John Blund att kika förbi en sväng på 45:an. Vad hinner man göra under 6 timmar i sängläge? Jo det ska jag berätta för er. Man börjar med att se andra halvlek i en trött La Liga-match. Man följer upp det med en runk, som brukar räcka för att man ska hitta sömnen, men icke. Ser två trötta avsnitt av 2 & a half men, men icke. Slår på ett avsnitt 24 på datorn samtidigt som det rullar en våffla på teven. Stannar avsnittet med 3 min kvar och hittar återigen 2000-talets sömnmedel dvs runken, men icke. Kollar klart på sista 3 min och slår på ett avsnitt How I meet your mother följt av ännu ett 2 & a half men, som håller bättre klass den här gången.

Sjukt pigg efter detta och klockan i taket visar 0335. Vafan tänker jag....3 runkar är det ingen som kan låta bli att somna av, så jag sätter igång och letar våffla på teven. Hittar till slut på den enda kvarvarande våfflan denna natt och det är då jag gör det......det är då jag springer in i "den omöjliga runken"....den sk kondomrunken. Det bara låser sig totalt när jag skall spela skinnflöjt till en film där dom knullar med kondom i.(För er som inte riktigt förstår vad jag menar, så är det exakt som att ha Lasse Eriksson som tränare) Får panik och börjar zappa runt innan stålet har lagt sig helt, men det enda jag får fram är Lilja 4-ever. Crap tänker jag, men lyckas hitta ribba igen. Känner dock att jag kommer få problem att avsluta runken till filmen som ist borde ha döpts till "Lilja, den här runken kommer att hålla på 4-ever". Gör ett sista ryck med tv-dosan och landar till slut på "Ringoling" på 3:an och nu känner jag att jag har kraft och stål kvar för en sista kraftansträngning. Ni killar vet vad jag menar. Samma som när man knullar och krafterna är på väg att tryta. Du vill så gärna komma så att du samlar ihop all kraft och ork du har i en sista kraftansträngning. Är det så att det kommer in minsta störningsmoment i detta läge, så då är det bara att hälsa orgasmen hej då. Jag lyckas på något jävla vis hålla ända in i kaklet och få lön för 80 minuters stenhårt jobb. Somnar som ett barn efter detta!

Tillbaka till tv-spelandet nu. 2 vs 2 på FIFA 10 stod på schemat och jag blev ihoplottad med höstformen. Jaja, jag har burit upp lag förut tänkte jag. Vi stöter på M & M dvs Meriksson och Mexaren och dom tar givetvis spelets bästa lag smygbarca. Ibra helt jävla omänsklig vilket man får anse som overkligt.

Vi vinner iaf första dubbelmötet ganska komfortabelt. Sen börjar det....jag har tagit upp ämnet förut, men då handlade det om NHL.....dessa förbannade jävla datoriserade fittspelare. Man gör mål på mål på exakt samma sätt varje gång. Ett sätt som på FIFA är helt omöjligt att försvara sig emot. Vi får stryk 4 raka dubbelmöten. Sen bara för att bevisa att smygbarca är omänskliga, så tar vi dom i två dubbelmöten och vinner givetvis båda. Sen får M & M avsluta kvällen med två segrar och ett x antal datoriserade mål. Höstformen kläcker en helt underbar kommentar efter spelets slut. "- Det var inte lika roligt idag" Då ska det tilläggas att han fick ännu mer stryk förra gången, fast då var det på ett mer verkligt och mer fotbollsmässigt sätt. Vad var skillnaden då sen förra gången då. Jo varken M eller M var med den gången. Vi hade 4 st som försökte spela fotboll som den ska spelas. Då var det hur kul som helst. Igår var det hur tråkigt som helst. Det säger jag inte bara för att vi blev nerkissade, för det blev vi, utan för att det är inte kul nånstans när 27 mål av 30 ser precis likadana ut....övriga tre som dom gjorde var 2 fk och 1 pen. Gårdagen kan kort och gott beskrivas som att ha Lasse Eriksson som tränare....Det kommer att bli fler spelkvällar på 45:an, men dom kommer inte att innehålla datoriserade spelare......dom kommer att innehålla lirare...precis som man kan förvänta sig när man besöker The Great One...



//Maskinen™


500 mil i snön..

KENT spelas oerhört flitigt på 45:an just nu och det är just den gruppen som är det stora dragplåstret till sommarens bögfestival just nu. Måste bli ändring som sagt. På tal om snö, så var det precis den som fixade Hammarbys första SM-guld i bandy igår. Fruktansvärt pinsamt att se att dom genomför matchen. Men det ska packet vara glada för. Hade det blivit spel så hade dom blivit nerkissade för åttonde gången i rad. Hellmyrs hade på egen hand kissat ner hela Söder. Passa på att njut, för det är den enda framgång ni kommer att få i år när det gäller idrott överhuvudtaget. Ja iofs, en mittenplacering i Superettan kanske ni oxå borde vara nöjda med. Ni är vad övriga Sverige kallar för "Stockholms Leksand".

På tal om Leksand...vad var det jag sa. Stryk direkt i Kvalserien mot det sämst rankade laget av alla deltagande. Växjö hemma imorrn om jag inte minns helt fel och 80% av Dalarnas dagcenterverksamhet finns på plats i klacken som vanligt och där övermongot EN får äran(?!) att leda trupperna ner i Grunden igen. Stort G på Grunden.....ja ni som fattar, ni fattar...ni som inte fattar, står antagligen i klacken imorrn. En liten fundering här....Om man får kicken ifrån klacken, kallas det för klackspark då?





//Maskinen™


Jag kan inte släppa Ronny Mattssons uttalande..

Jag har försökt hålla mig ifrån att skriva om detta, men nu går det bara inte längre. P&L:s sk presschef Ronny Mattsson går ut i Aftonbladet och jämför Jay-Z ankomst till Borlänge som likvärdig med att The King of Rock & Roll, självaste Elvis Presley skulle komma till stan. Jag vidhåller att Jay-Z är en mycket stor bokning......men att han skulle vara i närheten av EP det kan bara finnas i en mycket sjuk mans huvud och i detta fall så tillhör detta tomma skal Ronny Mattsson. När t o m min far frågar vilken jävla tomte som har kläckt det uttalandet, då vet man att Ronny Mattsson är ett papper av modell större! Här nedan får ni en bild på mannen som bör ifrågasättas starkt om ni träffar honom någon gång.



Det är ju själva fan att man lyckas gå minus när man har så dåligt startfält år efter år. Det är inte fred och kärlek att våldta besökarna år efter år. Här nedan har vi ett exempel på hur en festival bör se ut. PDY, det är ingen idé att du kommenterar för jag vet vad du tycker. Du älskar P&L och dess upplägg, du älskar alla artister som kommer hit. Men sen hänger du med bandbokarna oxå. Så här ser årets festival i Belgien ut. Endast två scener, men det räcker gott och väl när man ser startfältet!

THURSDAY

MAIN STAGE

FAITHLESS
MUSE
STEREOPHONICS
PHOENIX
SKUNK ANANSIE

PYRAMID MARQUEE

CROOKERS
BLOODY BEETROOTS DEATHCREW 77
LA ROUX
THE XX
MIDLAKE
KYTEMAN'S HIPHOP ORCHESTRA
FRIDAY

MAIN STAGE

GREEN DAY
EDITORS
THIRTY SECONDS TO MARS
PARAMORE
RISE AGAINST

PYRAMID MARQUEE

LCD SOUNDSYSTEM
THE SPECIALS
JACK JOHNSON
CORINNE BAILEY RAE
THE GASLIGHT ANTHEM
SATURDAY

MAIN STAGE

RAMMSTEIN
P!NK
THE TING TINGS
GOSSIP
CHANNEL ZERO

PYRAMID MARQUEE

BOOKA SHADE
EMPIRE OF THE SUN
FLORENCE + THE MACHINE
PORCUPINE TREE
THE TEMPER TRAP
DELPHIC
SUNDAY

MAIN STAGE

PEARL JAM
ARCADE FIRE
THEM CROOKED VULTURES
ALICE IN CHAINS
WOLFMOTHER

PYRAMID MARQUEE

VITALIC
THE BLACK BOX REVELATION
THE BLACK KEYS


Som ni ser, så har dom en hel del bokningar som P&L har. Det som är P&L:s sk dragplåster är utfyllnadsband på den här festivalen. Väntar som sagt var fortfarande på 5 stora bokningar, annars blir det precis som vanligt dvs bedrövligt.

Inter kissade ur Chelsea ur Champions League och det var helt rättvist över 180 minuter. Drogba utvisad precis som vanligt och Terry grinade ur sig på allt och alla eftersom han inte fick ligga med en enda spelarfru ifrån Interlägret. Chelsea känns oerhört trötta just nu måste jag säga. Nästan lika trötta som Zlatan. Vilken fröjd det var att se smygbarca och framförallt firma Messi/Henry i andra halvlek mot Valencia i helgen. Allt annat än att Zlatan kvistar ikväll är ett skämt. Nu vet vi ju att han kommer att starta då Pep inte har bollarna för att peta Ibra. Vilken sjukt dålig affär Barca gjorde när dom släppte iväg Etoó och 500 miljoner. Nej Villa in och Zlatan ut efter säsongen.

Dalkurd gjorde ju precis en lika dålig affär som Barca då man anställde Lasse Ericsson. Vad tänkte styrelsen där? Dom kan ju inte ha sett honom i action innan dom anställde honom utan bara gått på alla hans stegutbildningar. För hur kan en utav Sveriges bäst bolltrillande lag anställa den mest destruktive tränaren? Ska försöka dra ett par paralleller för att folk ska förstå hur sjukt det är.

Att ha Lasse Ericsson som tränare är som att:

- Ku Klux Klan skulle ha en neger som ordförande
- Carl-Johan Bergman skulle skriva en bra krönika
- En orienterare skulle ha rakad fitta
- Att Meriksson inte skulle gå hem hand i hand med sin nya flickvän innan krogen har öppnat

Som ni ser så har jag bara tagit upp saker som helt omöjligt skulle kunna hända. LE har alltså lyckats förstöra Dalkurd på runt 5-6 månader. Från att ha haft ett mäktigt kortpassningsspel till ett långbollsspel som Egil Drillo Olsen bara kan drömma om på dom 5-6 träningsmatcher man har spelat. Från ett offensivt 4-4-2 till en klassisk LE-uppställning dvs 4-5-1. Ut med en utav dom jobbigaste anfallarna att möta (Jörgen Sundström) på en kant och ner med den kanske bästa fotbollsspelaren i ettan Brwa Nouri på en def innermitt. Jag hoppas att Bernhard fortfarande läser det jag skriver och rättar till detta innan det är försent. Att komma in och bara pissa ner hela föreningen Dalkurd FF:S grundidé kan aldrig vara bra. Nyckeln till en bra placering i ettan och kanske t o m ett avancemang hänger på hur länge Lasse "Jag passar bara bra in i en förening och det är Mora" Ericsson får vara kvar. För oss fotbollsälskare är det hemskt att se och jag kan bara ana hur mycket bollvirtuosen Brcic lider inombords!





//Maskinen™

Ett försök att sprattla till

Jaha, P&L gör ett försök att sprattla till genom att ta hit Jay-Z. Jag kan inte ogilla denna bokning, men vafan kom igen nu P&L, ni är helt enkelt så jävla dåliga! Hur svårt kan det vara att få hit ett aktuellt fält? Vi dammar av Fogerty, vi dammar av Alice in Chains och vi dammar framförallt av dom senaste 5 årens spelschema för att göra det så jävla lätt för er själva.

Hammarbyfans var ute efter att plocka Eguren på AIK:s träning. Helt rätt i mina ögon, är man Judas så är man....vi har en Judas här i Borlänge oxå...eller hur MK! Nu var det inte det jag var ute efter, utan att det snart kommer att bli samma sak med bandbokarna på P&L. Folk kommer att vilja plocka er för att ni just nu suger så jävla mycket kuk! Ni ska komma med 5 STORA bokningar i år om jag ska ändra på den uppfattningen. Då är det aktuella band vi snackar om och inte Timo Räsinen eller vafan han heter. Dock så blir det ju en chans för alla vita negrer att få visa hur ghetto dom är. Jag tänker på V1, G Sundström och x antal till. Grattis, det här måste vara bättre än sex för er! Sen till er som blev Jay-Z fans nu idag och som tror att ni har varit det i hela era liv...dra åt helvete bara!

Nyss klivit på årets enda frivecka och började med att leka av Puma en röding på NHL-10. Vårvädret börjar komma och vi får se om man får hit nån ikväll som är sugen på att sänka ett par pelsner. Annars får väl ensam vara stark, precis som vanligt.

Nej, jobba hit:

Counting Crows
Goo Goo Dolls
Metallica
The Killers
LIVE

nu!!



//Maskinen™


Jag kan inte unna Brink segern någonstans..

Finns säkert många ute i vårat avlånga land som älskade att Brink fick vinna Vasaloppet tidigare idag. Jag är inte en utav dom. Han kommer alltid att vara en landsförrädare efter att han kissade bort det säkra guldet i stafetten 2003. Går ut 23 sekunder före på sista sträckan efter att Per "Det är bara att bryta ihop och komma igen" Elofsson hade gett honom ett egentligen ointagligt försprång. Men på något jävla vis så lyckas han åka rätt in i väggen och kissa hela Sveriges befolkning i ansiktet. Borde egentligen ha fått Bragdguldet för det, då han stod för en insats som får anses som en bragd!




Någon jag däremot unnade framgång var Anders Södergren i OS. Det om något tycker jag visar på någon slags rättvisa. Vill gärna placera Brink och Patrik Kristiansson i samma fack......fittfacket. Patrik är än värre än Brink och hans ursäkter genom tiderna har varit av den sjukare graden. Det har varit fel på stavar, klister, ställningen har stått för långt bort ifrån gropen. I klippet under så gnäller han t o m på landet han hoppar i....vilket papper




Till sist lite om Zlatan bara. Zlatan är sjukt dålig för tillfället och hans gamla tendenser börjar komma tillbaka.....snorungsfasonerna. För tillfället verkar han tro att han är större än klubben. Han är långt ifrån större än FC Barcelona och känslan hos mig är att det inte är omöjligt att han byter klubb redan i sommar. City lär vara intresserade och likaså Chelsea. Sen när det ryktas om att Barca planerar ett jättebud för David Villa, så blir sannolikheten ännu större. Nu hatar jag smygBarca och för mig gör det inget om Ibra stannar ett tag till, för så som han spelar just nu så gör han Barca till ett mer än dödligt lag.

Om en månad är jag på plats på Santiago Bernabeu för att se El Classico och det är bara att hoppas att marängerna kissar ner Zlatan & co!



//Maskinen™

Sjuka skrällar och ett antal säkra kort

I helgen utspelade sig som rubriken säger, ett par sjuka skrällar och ett par lika säkra kort. I fredags var det tänkt att giganten ifrån Djurås (Puma) skulle komma ner och sänka ett flak inför storpublik. Detta uteblev då han tydligen hade åkt på en magsjuka version värre....en sjuk skräll att han viker ner sig när det vankas flaksänkning. Det här hade aldrig hänt i fornstora om vi säger så. Då hade stl på burkarna varit 50cl och antalet hade varit minst 24. Nu fick storpubliken på 45:an ist nöja sig med att se den mindre glamorösa Höstformen dra sig dyngad på två och en halv 33:a och en version av Good Riddance som kan diskuteras. Tycker själv att jag gör en okey insats trots skada.




Vi är 6st ner på stan, men bara en går på The Kristet Utseende...just det...Maskinen! Lika säkert som det kortet var, var att spelningen skulle vara världsklass och givetvis så levererar TKU precis som vanligt! I "Bärs som Bärs" så viner toaborstarna inne på det fulla golvet inne på S2!




Lyckas hålla mig vaken på natten och se Kanadas OS-semi och fick på så vis typ 2 timmars sömn innan det var dags att starta heldagen med Tigrarna. Fortfarande dyngad slog man upp dom smått magiska ögonen och tog sig till Vallen för säsongens första träningsmatch....det slutade med att det blev 3 lätta mot Dalkurd, precis som det ska vara.

Efter det så var det dags att bowla...sjuk skräll att jag bara blir trea, men ganska starkt ändå med tanke på att jag spelade med axeln ur led. Upp på Idun efter det och frågesport.....där kliver Maskinen in i handlingen och leker hem tävlingen åt lag Tellus. Tog oss sedan ner till Gunghuset...kliver in....givetvis med VIP-biljett...ingen skräll där heller. Vakterna precis lika övertända som vanligt då dom skäller ut en snubbe därinne för att han hade mössa på sig. Det här är nog den minsta skrällen av allt.....ja förutom att Höstformen var dyngad och gick hem efter 30 min på huset. Asså kan dom ta och tagga ner lite nu eller. Orka vara sura för alltid för att dom inte klarade av psykologtestet när dom sökte till polis. Måste vara pinsamt när t o m Securitasvakterna går och gör narr av dörrvakterna.

Helgens antagligen största skräll utspelade sig dock på 45:an igår. Puma kommer ner och ska ta revansch för missen i fredags. Jag är ute och löper mina 15 km och under tiden, så skottar han gården, styr upp dryck, tilltugg och dip. Trodde fan inte att det var sant när jag kom tillbaka 40 minuter senare. Det var bara att tacka och ta emot det. Sen händer det som inte får hända när det vankas OS-final......teven hakar upp sig med 5 minuter kvar till nedsläpp! Vafan gör vi nu?! Vi får helt enkelt ta oss hem till Mjällbys hängpage och se finalen på en 28-tums tjock-TV utan HD. Vilket debacle! Ja det gick ju vägen iaf för våra kära lönnlöv. Saken blir ju inte sämre av att alla dom andra 4 på plats höll på jänkarna....vilka papper!



//Maskinen™

RSS 2.0