Det tar tydligen aldrig slut..

När man trodde att damidrottarna och damkronorna var klara med att skämma ut sig, då kliver mamma damkrona in i leken och går in och DO-anmäler spelets kung Niklas Wikegård. Jag citerar "Det är OS-spelaren Emma Nordins mamma Ann Sandin Nordin som tycker kritiken mot Damkronorna gått över gränsen." Ta bara namnet till att börja med....Ann Sandin Nordin, vem fan heter så...jo antagligen en orienterande scout ifrån Norrland som lyckats få med sin skäggiga dotter i damkronorna. Det kan inte vara meningen att vi ska behöva se både dessa fruktansvärt dåliga spelare samt deras slutspelsskägg som dom flesta utav dom visade upp i semin. På tal om semin, hur lyckas Lindeborg uttala Rysslands Semin.....som Syjåmin?? Det är för mig helt ofattbart!

Det är förövrigt Lindeborgs fel att herrarna åkte ur mot Slovakien tidigare idag. Fråga mig inte varför, det bara är så!

Läser runt på lite olika forum om DO-anmälningen mot Wikegård och där står det bla kommentarer som

"Det finns inget hopp för Sverige som land om denna anmälan går genom"

"Vilket jävla skämt! Wikegård är rättvis men hård, precis som fantomen. Att han anmäls är ett fucking SKÄMT!"

"Detta är så jävla tramsigt och visar ytterligare en gång hur jävla svaga kvinnor är när de behöver DO-anmäla för att hävda sig. Skrattretande"

"När någonsin kommer det hända att pappan till någon i tre kronor DO-anmäler wikegård för att han snackar skit om hans lilla son i hockeylandslaget? Dagen det händer har jorden gått under för länge sedan. Kan någon här tänka er att Foppa Sr ringer till DO och klagar på wikegård för att han säger att foppa passar dåligt eller nåt? DET ÄR ETT SKÄMT!!!!!!!"


Det ska bli ett sant nöje att se Finland kissa ner Sverige ikväll så att dom blir utan medalj! Räknar iskallt med att Ann Sandin Nordin ringer in till olympiska kommittén och kräver att damkronorna ska ha bragdguldet och att dom bör firas på Sergels Torg som hjältar. Ni är lika mycket hjältar som hon som anmälde en våldtäkt 2 år senare och blev nominerad till Svenska Hjältar.....dvs inte ett skit! Ikväll håller alla som kan lite sport i detta avlånga land på Finland...för numer hatar vi damkronorna ännu mer och det kan ni tacka orienteraren Ann Sandin Nordin för!

Ps. Runken efter att Finland säkrar bronset kommer att vara magisk!

Nedan ser vi Emma Nordin och vad som skulle kunna vara Ann Sandin Nordin



//Maskinen™




Damidrott#/&()#&¤(&Q#¤/(&!"()/

Jag får bara mer och mer kött på benen för mitt snack om damidrott. Asså sug min balle. Gårdagens OS-dag säger det mesta. Ta bara sållet Kim Martins kommentar efter den andra nedkissningen på ett par dagar. "– Tungt, vi siktade på OS-guld" Det var USA:s tur denna gång att urinera på Sverige. 9-1 slutade matchen och Kim kanske är nöjd att hon slapp släppa tvåsiffrigt denna gång, vad vet jag. Men att kläcka en sån kommentar tyder ju inte enbart på att hon har fått 100 puckar i ansiktet på två matcher och 2-22, utan även på en inkompetens utöver det vanliga. Att man är så förblindad att man inte fattar att det är dags att lägga ner damhockeyn och det genast. Sverige blev bortdömda enligt Micke Renberg och Staffan Lindeborg. Jag ska bara klargöra en sak här......man kan inte bli bortdömd när man får stryk med 9-1, det är helt omöjligt. Det dom syftar på är en utvisning vid ställning 1-0 till USA och där kommer våra kära kommentatorer med två damkommentarer skulle jag vilja säga: Renberg "Ge domaren assist på 2-0-målet" Lindeborg: "Har hon glömt linserna hemma".

Tro det eller ej, så är inte det det värsta ifrån gårdagen i mina ögon. Tror nog att många här såg damernas sprintstafett och det kan inte bara har varit jag som reagerade när Sverige går i mål 3 meter efter Tyskland och Anna Haag sträcker armarna i vädret och spricker upp i ett Charlotte Kalla-leende. Vafan är det frågan om?! Vi har ledningen i 99% av loppet, vi har två tjejer som har medalj i OS redan och som ska vara allt annat än nöjda med ett silver så som loppet utspelade sig. I mellanöstern hade dom blivit avrättade om dom hade gjort samma sak. Så jag föreslår att vi gör samma sak nu.....eller åtminstone ger dom ett par piskrapp. Damernas stafett utspelar sig om några dagar och om Anna Haag blir uttagen i laget, så skulle jag tippa på att vi får se något liknande ifrån henne som vi får se här under. Kom igen nu tjejer för fan och sluta att skämma ut er!






//Maskinen™

OS = Olympiska skandaler?

Det är ett sjukt spännande OS på så sätt att man bara sitter med pirret i magen vid varje sändning och bara väntar på att nästa tveksamma sak ska hända. Låg bara och väntade på att en curlingsten skulle explodera i Sveriges kamp inatt. Är imponerad av herrlaget, som har en medelålder på 14,3 år, men som redan har kissat favoriterna GB och inatt så kissade man även ner nazityskland.

Anja hade chansen att ta sin sjätte OS-medalj igår, men när vi börjar närma oss målet, så har jag två teorier:

1: Hon har sen tidigare redan medalj i störtlopp, så hon ser sin chans att ta sin första medalj i backhoppning ist. Hon kryper ner bra och får ett grymt frånskjut och presenterar även den första nya stilen sen Bo Bo Bo Boklöv introducerade det berömda V:et. Anja visar för första gången den sk "klåkstilen". Kanske inte så stilren och lägg därtill väldigt svårlandad. Domarpoängen stannar på snittet "three point two". Eddie the Eagle gick direkt ut via sin presstalesman och sa att han skulle testa "klåkan" i sitt nästa hopp.

2: Hon tar helt enkelt ut segern i förväg och väljer att göra segergesten "Sälen" 100 meter före mål. Som vi alla vet så är det aldrig bra att ta ut något i förskott. Hon har bra höjd, landar ganska tungt, men får med sig bra fart ut, men den bromsas innan mål då hon väljer att göra nån ny flashig discosnurr som hon i intervjun efteråt kallar helikoptern." - Hade jag inte tappat rotorbladen (skidorna) så hade det gått vägen", kommenterade Anja.





På tal om damidrott och OS...lägg ner damhockeyn för i helvete. Hur kunde dom ens tro att dom skulle ha en chans mot dom övermäktiga lönnlöven?! Vilket jävla kiss som utspelade sig inatt asså. Tycker lite synd om Wikegård ändå, som får lov att hålla igen, när han egentligen vill berätta vilka jävla papper damkronorna är. Jag har sagt det förut och säger det återigen, lägg ner all jävla damidrott för fan. Ni har ju Friskis & Svettis, nöj er med det ist!

En herre som besitter damklass är Staffan "uttalet" Lindeborg. Hur svårt kan det vara att uttala ett namn som Weber. Tydligen hur svårt som helst! Weber, det uttalar vi Viiibääri 3x20. Micke Renberg försöker hinta gång på gång, men det fastnar inte.



När vi ändå är inne på damer, så testade jag en sak som jag har varit nyfiken på länge...att vaxa mig. Har varit av den uppfattningen, att det inte kommer att göra speciellt ont. Så Sonic kom med den briljanta idén, nu vaxar vi ryggen. Ja för fan tänkte jag. Första remsan kommer på och i det läget känner jag att munnen vattnas och jag får för första gången känslan av att det här kommer göra ont....riktigt ont. Räkning ifrån Sonic, 1....2........RATSCH! Men dra åt helvete!!! Vilken härligt skön smärta som sprider sig i kroppen. Det gjorde fantastiskt ont och blodet sipprade ut på ryggen. Jag ville avsluta där kan jag säga, men då kommer vi ju till dilemmat att hur fan kommer ryggen att se ut då, så det var bara att bita ihop...7 remsor senare, säger Sonic: - Nu är det bara 2 drag kvar. Vackert tänkte jag och såg ljuset i tunneln. 16(!!!!!) drag senare var det klart. Jag ville spika upp fanskapet på korset! Om det mot all förmodan skall göras igen, så ska jag vara dyngad....var så säker..

Kanske ska ta lite om Hollandsresan oxå...Jag och Meriksson tog ju oss ner för en vecka sedan för att hälsa på BP och hans hushållerska Höstformen. Passade även på att kolla en kamp därnere och givetvis så var det VIP-status för Maskinen. Kliver in i logen en timme före match och där är givetvis allting gratis. Öl, vin, sprit samt knark. Det fick bli ett gäng pilsner och en oerhört fin svampomelett om ni förstår vad jag menar.

Nej dags för runken



//Maskinen™

Super Bowl XLIV

Nu var det ett år sen det var en vansinnig rapportering ifrån 45:an. Det är givetvis fjolårets Super Bowl vi talar om. Då var det nästan fullt hus på 45:an....det är det inte nu. Det är jag och en popcornsskål. Meriksson vek ner sig...han skulle tydligen vara barnvakt imorrn. #16 gullar med frugan i nya huset i Gustafs...förövrigt så är det en kopia på min 45:a dom har gjort där ute.

Så man får helt enkelt göra det bästa av situationen, trots uteblivet folk och en dunderförkylning, för detta är inget jag missar för något i världen...årets största idrottsevenemang publikmässigt.

Kollade en rulle med Sonic nu precis innan Kickoff. Up in the air med George Cloney. Klassrulle måste jag säga. Något som inte var klass överhuvudtaget var det vi såg innan. Vi såg när Chelsea och framför allt Didier Drogba kissade ner Gunners å det grövsta på Stamford Bridge. Det som gladde, var Abramovic uttalande efter matchen. Jag citerar: "Mycket talar för att vi kommer att byta bort Drogba rätt av mot Bendtner (aka Zlatan) då jag anser att Niklas är yngre och går en lysande framtid till mötes". Tack för kaffet säger jag bara! Drogba mot Bendtner är taget alla dagar i veckan.

Nej nu är det dags för kickoff på Sun Life Stadium i Miami!



//Maskinen™


Väggen

Hemma i Sverige i snart 2 veckor och som vanligt är det jobb jobb jobb och åter jobb! Men det är bara att gilla läget helt enkelt.

Det var Forssa Cupen i helgen och klassen blir bara sämre och sämre för varje år som går. Vem minns inte dom klassiska slagen mellan Sandviken (med monstret McManus framåt) och Brage. Oftast med SIF som vinnare. Slätta var oerhört vassa under en period dom oxå. Sirius inte att förglömma. Själv sköt man hem cupen till Brages juniorer 1998 efter en hästspark ifrån halva. Men det var längesen som sagt och i år så skulle man bara vara med som backup ifall något hände någon av våra målvakter....och givetvis händer det saker. Våran mv i ena laget drar på sig ett rött kort och blir avstängd i 2 kamper. Maskinen kliver in och får i första matchen vakta kassen mot slutsegrarna Dalkurd. Matcherna pågår i 24 minuter och Maskinen gör drömräddning på drömräddning och sätter sina egna medspelare i ett antal frilägen som dom sumpar....sen med 35 sek kvar av matchen händer det. Försvaret säljer sig och en Dalkurdspelare får ett friläge...han hittar första maskan i bottre och det är förövrigt det enda stället som är ledigt att skjuta på.......otagbart, men ändå är man grisnära att rädda.

Får även vakta i kvalet till kvarten mot Swesom, som tydligen var ett somaliskt gäng...enligt rykten så var det samma gäng som spelade barnkrigarna i filmen Blood Diamond och av nån konstig anledning så var det inte ett enda inbrott samtidigt som Swesom spelade....Tillfällighet? Tolkningsfråga... Maskinen spikar återigen igen kassen och bär sina Tigrar till kvarten. Väl där så petas Maskinen till allas förvåning och respasset i kvarten är ett faktum! Visar nedan ett nostalgiskt klipp ifrån cupen...där #16 avgör kampen i sista sekunden!





En som inte fick vara med i turneringen, utan som stoppades av Anders "Fittan" Wiklund, var Oh Ah Rajala. Fittan Wiklund förbjöd Oh Ah att spela för Tigrarna eftersom han var grinig efter att Oh Ah lämnade det sjunkande skeppet Forssa BK. Anders F Wiklund, kamma till dig nu för fan och låt folk spela i eran trötta turnering. Det var 100 till utan giltig licens, men det sket du ju i ditt papper. Ni kommer aldrig att vinna ändå...hur mycket ni än fuskar...Ser framemot 6 lätta mot pisset i år!



På tal om trött turnering.....damturneringen i Forssa Cupen?!?!?!! Vafan är det frågan om! Jag gick och var sur bra jävla länge och funderade på varför damerna får vara med överhuvudtaget.....sen ramlade poletten ner. Man ska ju givetvis åka och äta, uträtta ärenden och såna saker när det är en timmes dammatcher...Det som var rent hat, förvandlades till en känsla av att vilja hylla den som har kommit på denna idé. Genialt! Har en bild hur det såg ut på samtliga dammatcher under helgen....Endast närmast sörjande på plats. Det hade ju kunnat blivit lite roligare om inte KIK och Gustafs skickat sina flicklag utan sina div 1-lag ist. Men det är ju som dom säger: "Är dom små så får man ta två"!



En annan grej jag la märke till i Maserhallen i helgen var nog det töntigaste jävla skit jag har sett och det var att IBF Borlänges innebandyherrar, hade satt upp affischer på samtliga spelare på väggen, med nummer namn osv...HALLÅ!! Det här är inte NHL, NBA, Elitserien eller ens i närheten av något som har med elit att göra....det här är ett jävla pissgäng i en gärdesgårdsserie för plastfäktning....BTW sluta pissa på nummer 99!! Det finns bara en som bär det numret och det är inte nån pajas i Borlänge Plastfäktningsförening. Kom ner på jorden nu!



Åkte på en sån klassiker idag när jag tog en tur till Hedemora. Snöigt och jävligt och problem med den ena av vindrutetorkarna....givetvis den vänstra....varför är det ALLTID den vänstra som går sönder? Lite samma sak som det med att mackan ALLTID landar med smöret neråt som jag har tagit upp tidigare.

Nej nu lär jag väl jobba vidare precis som vanligt..



//Maskinen™

RSS 2.0