How to save a life

3 veckors jobb helt utan ledighet har gjort att det inte har blivit uppdaterat på länge. Nu när jag har fått 15 min över, så kladdar jag givetvis in ett inlägg direkt.

Vill börja med att gratulera syster och Mexarn till sitt husköp, ett husköp som hade kunnat sluta med att pappa Maskinen bragts om livet......OM inte Maskinen hade varit där. Vi backar tillbaka bandet till tisdag...Börjar med att jag återlämnar bilen som Rolf Ericson bett mig att köra för att få upp värdet på den. När det var gjort, så tog jag mig till det nyinköpta huset för en första besiktning. När vi hade gått igenom i stort sett allt, så återstod bara vinden. Det var en lucka upp i taket i ett utav rummen och en hemmagjord stege som skulle ha fått Timell att gråta blod. Det här går aldrig tänkte jag, men på något vis tog sig farsan upp på vinden....men när han skulle ner igen, så händer det som jag fruktade redan på vägen upp. Stegen går av och han faller handlöst neråt, men det är då han dyker upp....Maskinen och lyckas fånga honom i luften med något slags omvänt livtag. Detta resulterade i att jag fick ta hela smällen ist, men vad gör man inte för att rädda ett liv!

Ni har kunnat läsa om det i tidningen idag. Ja just det, horeriet på Bolanche och S1. Du får numer inte köpa mer än en öl åt gången och ska du ha en grogg så är det "fyror" som gäller. Så om ni funderar på att bjuda ett fruntimmer eller polarna på en rond.....det kan ni glömma. Ska ni sedan upp på Bolle, så kan ni glömma det, om ni någon gång har druckit eller luktat på alkohol i erat liv. I insläppet på Bolle i lördags stod nämligen diskplockaren Peter Magno Magnusson och berättade vilka som skulle få komma in och vilka som inte skulle in. En av dom han blockade från att äntra lokalen var Maskinen.....stort misstag Magno Mango Mongo, stort misstag! Framförallt ett stort misstag av ägarna....får gratulera till att ni har fuckat hela idén med att gå ner på S1 osv. Ni kan pissa era pengar hej då och jag måste säga att detta är bland det sjukaste någonsin. Alla snackar om det och folk kommer att skita i dessa ställen framöver. Tidsfråga innan nån startar en grupp på Facebook. Jag är den första som kliver in i den kan jag säga. Så jag kan bara råda alla andra att...BOJKOTTA SKITEN! Hemmafester is da shit...

Islingby klarade sig som väntat kvar i fyran. Det var liksom inga problem alls. Innan matchen mot Dalkurd var vi Dalarnas rikaste klubb. Efter matchen var motståndarna den rikaste klubben. Vi fick 22-0.....men vad fick dom?

Det sjuka är att det finns möjlighet att Bullis ska kunna få ha sin plats i fyran kvar.....helt oförtjänt. Nu tror jag ju dock inte att detta sker, då jag tror att Vansbro missar att kvala upp samt att Dalkurd kommer att behålla sitt U-lag. Så....bye bye Bullis bye bye!

Fotbollsmagasinet är slut, men ha förtröstan...har ni sett hockeymagasinet?!?! Men dra åt helvete! Det är detta som får Borlänge När-TV att se ut som en världsproduktion och programledaren Ronnie Carlsson....ja vad ska man säga...tragiskt dålig! Han får t o m den gamla clownen Per-Inge Eliasson på När-TV att framstå som en "host" i Leno eller Letterman-klass! Så ni som inte har sett det, gå in på dt.se och leta på hockeymagasinet. Förbered er på total skrattfest eftersom programmet och den sk programledaren är så sjukt jävla dåliga!



//Maskinen™


RSS 2.0