Julgransfot i april

Jaha, då har Tobias Johansson spelat premiär i division 1 norra för sin nya förening. Hur slutade det nu då? Jo matchen slutade 1-1 hemma mot VSK som ramlade ur Superettan förra säsongen och det får anses som ett helt okey resultat. Tobbes insats då...jo vid en första anblick så ser ju en assist och matchens lirare-utmärkningen riktigt bra ut! Går vi in lite djupare på det, så ser det inte lika bra ut, med tanke på att hans assist är till VSK:s 1-1 mål + att han blir utsedd till Västerås bästa spelare i matchen...ajajaj Tobbe! Han höll även på att få mig att trilla av pinn när han tydligen utlovat 4-6 kassar i år! Pulsen skönk dock till under 200 när jag fick förklarat att det var på träning han menade. Dock landade pulsen aldrig under 180 efter det avslöjandet!



Över till något annat som suger då...Big Brother. Vad i helvete har dom hittat för gäng detta år? Det är ju sinnessjukt att man ska behöva längta efter typ Nicky Sthlm för fan. Amandus Allstadius....sug lite på det namnet. Ja det suger, men deras beteende därinne suger ännu mer. Nu tänker jag inte på allt tjafs och sånt skit, utan på att han och denna Camilla som förövrigt har något helt sjukt fel på ena ögat, ska hålla på och klänga på varann all vaken tid på dygnet. Frågan som kommer upp då, är ju hur Peter och Cicci Hellsten har lyckats med den bedriften i 4 år nu?! BB 2013 på dom...ja som EN deltagare då givetvis. Sen har vi ju fenomenet Hanna Widerstedt. Denna transa, med dom magiska värderingarna och det underbart härliga nasala uttrycket. Ja, man kan ju inte låta bli att talla på sig själv när denna dam(?) dyker upp i diverse sammanhäng. Nej avgå alla som har med rekryteringen i BB att göra! Sen att jag skulle vinna hela skiten om jag ställde upp, vet jag inte om jag ska se som något dåligt eller helt värdelöst!



På fredag är det således dags för Sveriges tröttaste förening Hammarby IF att gästa Domnarvsvallen igen. Jag har tagit upp det tidigare, men måste göra det igen. Det blir bara så patetiskt när folk ifrån Borlänge med omnejd ställer sig i bortaklacken och skriker ramsor som innehåller ord som "Skoterraggare, bondjävlar, Hammarby och Bajen". Dom två sista är nog det fulaste du kan säga till en annan person om ni frågar mig. Vore förbannat skönt om det riktiga grönvitt kunde tvåla till kopiorna ifrån Stockholm och skicka hem den tillresta klacken till Söder.....bärke, Spraxkya, Idkerberget och Sör Amsberg!



Nej åter till jobbet. Blir bara på så dåligt humör när man bearbetar "fenomenet" Hammarby!



//Maskinen™

Db + Db = SM

Jaha gott folk, nu var det ganska exakt 9 månader sen som det senaste inlägget lades in i denna blogg som i folkmun kallas för det "åttonde underverket" Vad har gjorts sedan dess då? Jo mestadels så har det ju varit jobb precis som vanligt och sen har ju Twitter fått en hel del tid oxå. Inspirationen tröt lite, men efter ramaskri och bedjande ifrån fansen så har inspirationen kommit krypandes sakta men säkert.

Till rubriken nu då....Db + Db = SM. Ja, det är helt enkelt Domarbloggen + Dalkurdbloggen = Skjut Mig. Domarbloggen är vi ju ganska bekanta med så här långt, däremot så är Dalkurdbloggen ett nytt inslag på kartan och som skrivs av fd Bragespelaren Tobbe Johansson och som alla vi 7 som har läst den i ärlighetens namn skulle kunna vara utan. Ska väl villigt erkänna att det var hans look alike mellan Maskinen och golfaren Calle Pettersson som skyndade på comebacken lite. Finns inget som triggar mig att runka så mycket som en tjockisjämförelse.

Då ska vi bearbeta ämnet Tobias Johansson lite då. Ja ni kommer väl ihåg vad jag gjorde med Kissie aka Adil Kizil tidigare. Nu kan jag ju inte döpa honom till samma sak, så min fantasi jobbar lite snabbt fram ett namn som jag tycker sammanfattar Tobias på alla sätt och vis.....Kassie! Ja jag vet, det är magnifikt.

"Spelat 50 superettanmatcher för mycket med IK Brage" lyder hans underrubrik på Twitter och det är väl det enda vi är överens om oxå. Det är för mig helt obegripligt att denna julgransfot har spelat 50 kamper i Superettan för stadens stolthet! Jag vet inte hur många sk "hitlerhänder/hälsningar" vi fick ifrån honom under Bragetiden, men det är lätt över 1000st! Då undrar ni ju förstås vad som menas med det. Till att börja med så är det inget rasistiskt överhuvudtaget, utan det var när Tobbe fick för sig (och det fick han otaligt med gånger) att han var Xavi och skulle smeka en avgörande passning. Dessa passningar landade alltid på fel adress följt av den sk "hitlerhanden" lite enklare beskriven som jagberomursäkthanden. Så där har ni förklaringen till att han alltid spelade med ena handen uppsträckt!

Före



Under



Efter





Vi kan nöja oss där för den här gången gällande Kassie. När det gäller Kassies mer kända brorsa....domarbloggen så har följande hänt sen senast. Vet inte om jag har skrivit om det tidigare då det var tre kvartal sen senast, men helt plötsligt en dag förra året så blir jag tillagd av domarbloggen på Facebook. Helt obegripligt, men givetvis accpeterar man ju. Det är dock inte lika sjukt som det som skulle hända den kvällen Sverige slog Finland borta i EM-kvalet. Jag har stora pengar på en trippel med Tyskland hcp, ett till lag hcp som jag inte kommer ihåg och så har jag England borta mot Montenegro. Dom förstatvå är klara och England leder med 2-0, Rooney tar ett fruktansvärt onödigt rött och Montenegro kvitterar på stopptid.....såklart. Händer bara mig! Vi beger oss ner på stan för att dränka sorgerna med sprit. Den första man stöter på nere på stan är en radiostyrd domarblogg som kommer fram för att surra tillsammans med sin polare, mer känd som GN. Jag berättar för GN om fittEngland och att jag har gått miste om sjukt med deg. Då flikar domarbloggen in med som kan vara det sjukaste någonsin. -"Jag sprack på England jag med" med ett röstläge som att man skulle kunna tro att han hade blåst 5k på den. Jaha, tänkte jag, det här kanske kan dämpa min smärta lite iaf, så jag frågade hur mycket han hade blåst. Tro mig när jag säger att jag ville skjuta mig själv när jag fick svaret! 12 kronor svarar han. 12 kronor!! Skojar du?! svarar jag. Nej jag kunde ju ha vunnit 96 kronor om den hade suttit. Tro mig när jag säger att jag höll på att bita mig harmynt i det läget! Ett mirakel att båda kommer levande därifrån i det läget!

Så bägge dessa nissars bloggar finns att läsa på DC.se oj förlåt....dt.se

Det här får ändå anses som en lugn start i comebacken

* Ni hittar mig som Maskinen_ på Twitter



//Maskinen™


RSS 2.0