Årets enda frivecka = Jobb

Klockan är strax innan 8 när jag börjar skriva detta inlägg. Sovmorgon säger många...ja jag håller med, jag var faktiskt inte uppe förräns kl 5 i morse. Välbehövlig vila, men sen var det igång med hushållssysslorna och nästan 3 timmar senare så är det dammsuget, dammtorkat, diskat, tvättat, struket, sopor upp på Fågelmyra och en förmiddagskaffe på vardagsrumsbordet. Är detta unikt? Nej absolut inte. En helt vanlig "ledig" dag för mig.

En till som var vaken ungefär samma tid är Domarbloggen. Såg honom vid fältet när jag gled mot fågelmyra och såg honom även vid fältet 45 minuter senare när jag var på väg hem igen. Oj, då måste han nästan ha hunnit milen tänker ni....ja ni är hyggligt nära iaf, för han persade nämligen på 2,5:an! Stort grattis!



Nu ska vi inte riktigt lämna detta ämne än. Alla ni som är det minsta sportintresserade har koll på att Malmö fullständigt pissade ner Helsingborg i derbyt igår med 3-0. Siffror som kunde ha varit och borde ha varit betydligt större! Skottstatistiken slutade med förkrossande 26-5 till MFF! Domarbloggens tips då i gårdagens blogginlägg....Helsingborg såklart! Maskinens två lagda spel i matchen var förövrigt rak etta på MFF (1.90) samt MFF över 1,5 mål (1.83) Klirr i kassan!

Han har även premiärblåst i seriesammanhang tidigare i veckan. Oj i vilken match då, undrar ni nyfiket. Håll i er nu! Nyhammar - Skogsbo i division 5.............(ja nu kan ni sätta er ner igen) damer såklart! "Bästa domaren i år" sa en av Skogsbos mittbackar, men då kontrade Domarbloggen blixtsnabbt med ”Det var inte så svårt, det var ju första matchen för er” Han är riktigt rapp i käften....................



För att försöka få er att förstå hur dålig klass det är så har jag tagit reda på lite fakta ang domare som befinner sig på samma nivå som Domarbloggen befinner sig, dvs Distriktsdomare. Kan berätta att klassen över denna klass heter Distriktsdomare div 6 och där är han alltså inte kvalificerad! Kommer här nedan att dra födelseåren på dom som befinner sig i samma klass...dvs den allra lägsta.

Domarbloggen är född 1980. Han debuterade 1994 och inte förräns 2010(!) så debuterade han som seniordomare. Mannen i den svarta dräkten, 16 år senare för alla er Kentälskare. Kents senaste album som förövrigt är katastrof! Tillbaka till dom sk kollegorna nu då. 11 st är födda på 90-talet, där den yngsta är född 1995! En född 1982 (brorsan?) och en 1957. Ser ni mönstret? Om inte, så kanske ni borde döma på denna nivå ni med. För att dra ett exempel på domare som dömer i klassen ovanför så har vi Peter (jag pratar med korten) Johansson född 1955 samt Torbjörn (Bom Bom) Aspman!

Här är även ett vasst citat av DB som ni kan använda när ni känner att ni vill ljuga för er själva lite "Dessutom sväller jag i kroppen, som alltid, av cortisonet i pollenmedicinen vilket gör att jag ser väldigt otränad ut" Svårare än så är det inte..

Domarbloggen valde även att gratulera brorsan sin Tobbe Johansson, som driver tvillingbloggen på dt.se, med följande ord. "Över en natt har han gått från ung och lovande till gammal och rutinerad" Lovande?! Ja denne man ser då saker som vi andra inte ser! (I see dead people)

När vi ändå är inne på Dalkurdbloggen, så lockade Tobbe med nakenbilder på Adil häromdagen för att han behövde klick på bloggen. Ganska smart drag kan jag tycka även om vi alla här i närheten vet, att vill vi verkligen se nakenbilder och nakenfilmer på Adil så måste vi tala med Tomas aka Rockstadius, för det är där godsakerna finns!

Bragebloggen och Adam Gradén har klarat sig helt så här långt. Anledningen till det då? Ja vad ska jag säga, den har ju helt enkelt varit för dålig för att ens ta itu med. Man var ju rädd att pojkvaskern med moppemuschen skulle skaffa sig ett rep och hänga sig om man gick på lite, tills jag kom på att detta är helt omöjligt. Omöjligt, hur menar du då, tänker ni. Ja han är ju gagnsing, svarar jag på det. Inte en chans att Adam "Ove Sundberg" Gradén skulle köpa ett rep för 19:- på Jula. Så detta betyder ju att man kan gå på.....lite iaf. Okey att människor kan vara snåla, men att bli så jävla snål att man snålar in på kvalitet i en blogg är nog det sjukaste jag har varit med om! Den riktiga Ove framstår ju som en sjuk spenderare och är ju sjukt nära Lyxfällan om man drar en parallell. Han har inte varit upp till Gagnef sen han lämnade för Brage.....det kostar ju pengar! Bragespelarna har två fribiljetter till varje match...vad gör Adam med sina...jo han säljer dom såklart...för det dubbla med möjlighet att få en autograf på biljetten om du lägger till lite mer deg + att du givetvis står för pennan som han ska skriva autografen med! Nej, höj dig nu! Jag tror på dig. Jag såg dig en gång totaldominera en hel Dalecarlia Cup-turnering på fältet och du var totalt dominant där på Gagnefs innermittfält när ni pissade ner Dalkurd i finalen. Fan då hade du ju fötter....vad hände?! Du är bloggarnas svar på firma Andersson/Håkman! Du är bloggarnas Liverpool! Det måste bli ändring nu! Kämpa!



Saknar verkligen dessa två!





//Maskinen™

RSS 2.0