- Du är ifrån Lidingö va? - Ja det är jag..

Gunners våldtagna av domaren i gårdagens cupmatch, inget ovanligt med det. Det är mer regel än undantag på den. Skitsamma, det som var en lugn och fin förpärla tog en vansinnig vändning när "I en annan del av Ludvika-gänget" dök upp. Dom var helt vansinnigt dyngade, precis som vanligt.....på med eurotechno, precis som vanligt....dansa på stolar och soffor, precis som vanligt. Det var bara att försöka att dricka ikapp det. Helt omöjligt.....precis som vanligt.

Alla lämnade iaf 45:an vid 23-tiden, ja förutom Maskinen och Monstret då som stannade kvar och körde puff puff pass med Sourzflaskan. Det small väl till för oss oxå till slut nångång efter spöktimmen och då kommer ju den alltid lika briljanta idén.....vi drar ner på stan. Jag ringer hit en droska, drar på mig en rosa skjorta och kavaj. 150 lök senare som #16 skulle ha sagt, är vi nere på stan. Folk i kön. - Jaja vi lär väl ställa oss i kön, säger Monstret. - Skojar du med mig, svarar jag. Vakterna ser mig, grinden öppnas och vips så är vi inne på lokal. Monstret står med öppen mun och innan han hinner yttra sig, så säger jag bara lugnt och stilla....Maskinen.

Krogen är precis lika bedrövlig som vanligt. Dalkurd är där och firar tre poäng, trots alkoholförbud, det älske jag! Regler är till för att brytas. Ska försöka få hit "Kisset Kizil" idag för lite NHL, men det lär väl bli VM i bortförklaringar som vanligt.
Iaf, så kliver jag ut tidigare ifrån stället och sätter mig på en bänk på Stationsgatan och det är då det magiska sker. En medelålders dam kommer vinglandes, kollar på mig och kläcker ur sig, - Du är ifrån Lidingö va?, på ganska bred stockholmska. Jag tar ju givetvis tillfället i akt och svarar. - Ja det är jag! givetvis på vansinnigt bred stockholmska. - Ja jag förstod det. Inga har rosa skjortor här uppe. Typ bara på Sture, svarade hon. - Det vet du, svarade jag och sen körde jag blinken och pistolen.

Sjukt kul det där måste jag säga. Sen var det bara in på grillen och peta på sig ett big meal innan promenaden började mot 45:an. Fick sällskap av Monstret till rondellen på Röda Vägen, sen vek han av. Tog mig hem till slut och sen var det sedvanligt sms:de till klockan 6 innan hjärnkontoret stängde.

Jaha, vad ska man göra nu då? Jag går väl ut och börjar bygga altanen jag då...



//Maskinen™


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0