#16 är skyldig till nyckelstölden!

Efter att i en vecka ha varit helt spårlöst försvunna, så dök nycklarna upp igår. Tydligen hade #16 ställt in siktet på min vansinniga Crescent och stulit nycklarna förra helgen. Verkar som att han tänkte lägga in stöten nu natten som var, men det är då han gör det stora stora misstaget. Han har med sig nycklarna ut på krogen och eftersom det är Bolle vi ska på, så måste han ju passera metalldetektorn. Detta kommer han givetvis på försent. Han lägger upp alla saker utom cykelnycklarna och går igenom. Metalldetektorn ger utslag och han är tvungen att gå igenom fickorna en gång till. Eftersom jag går alldeles bakom honom, så är det helt omöjligt för honom att komma undan nu. Han petar upp nycklarna på bänken och inser att slaget är förlorat och kommer med en lam ursäkt att nycklarna måste ha ramlat ner i hans väska eller något ifrån mitt nyckelskåp, som förövrigt är låst. Vi ska fixa en cykel åt dig #16, du behöver inte vara orolig.

Ganska okey kväll på Bolle ändå, med många hemvändare. Man skulle kunna kalla det lilla juldagen. Måste ändå älska när jag kliver in på Bolle ändå, förutom incidenten med nyckeln då, när Raj Raj står längst fram i den 25 meter långa kön och den sk VIP-kön är 10 meter lång. Vakterna ser Maskinen redan på parkeringen och vinkar dit honom, tar grinden åt sidan och släpper in honom direkt. Raj Rajs ansiktsuttryck i det läget är helt magiskt. Jag kan inte beskriva det, men säg 100 ggr värre än när man har sålt smöret och tappat pengarna. När Raj Raj väl kommer in en timme senare, så vill han givetvis hämnas. Vi sitter och surrar vid ett bord ganska nära toaletterna, när Maskinens blåsa måste tömmas. Jag kliver in och tömmer och det är då Raj Raj riggar upp det. Han skruvar loss skruvarna på min stol, så att den tamigfan är mer instabil än den första grisens hus i dom tre små grisarna. Jag kommer ut igen, och ska bara sjunka ner på stolen igen. Hockeyarslet hinner knappt nudda dynan innan jag faller handlöst bakåt och stolen blir flisor. Får tacka Raj Raj för att han hade tagit dit 20 pers och klämt dom på en tjuga var för att bevittna detta oxå. Krävs mer än så för att bräcka Maskinen. Skulle även kunna säga att försökte ge #16 mamma en match i att ligga på rygg flest ggr under påsken. Men jag är ju givetvis chanslös med min gång igår samt den i busken i torsdags.

Mexaren som ska ta sin examen ifrån Tellus till sommaren bjöd på en magisk floskel igår. "Du måste vara försiktig asså, för annars kommer du att väcka många ögonbryn" Ser ut som att han kan få jobba för det godkända betyget i Svenska för nybörjare.

Bra stek idag igen btw och nu är all snö borta på gården. Nu väntar jag bara in Satans nästa plan. Det kan ju givetvis bli vad som helst, för hon är förbannat oförutsägbar. På tal om Satan, så var #16 förbi en vända runt lunch. Han såg riktigt kåt ut i sin nya Adidasdress. Jag är ganska säker på att han har en dubbel uppsättning av den oxå, som han och hans framtida flickvän ska ha på sina promenader. Gulligt!

Vill bara påpeka återigen att tjejer är svin....I rest my case



//Maskinen™

Kommentarer
Postat av: Mexaren

Nivå Maskinen... glöm inte bort att jag har bild på stolen :)

2009-04-12 @ 17:00:47
Postat av: Mia

Haha.. Hilarious! Tyvärr missade jag stolen. Fasiken. ;)

2009-04-12 @ 17:08:18
Postat av: Maskinen

Kalla mig ensam är stark!

2009-04-12 @ 19:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0