#16, pasta och en träff med Borlänges näst bästa högerfot..

Totalt utmattad kravlade jag mig på 602:an ifrån sjukhuset på förmiddagen idag. Min vanliga plats var ledig och det tackar vi för. Kliver av vid Vägverket och går dom 865 stegen hem till 45:an. Går ju förbi Högskolan på vägen hem och kom och tänka på det där med högskolestuderande lite. Det är något speciellt med dom som studerar på högskolor, kom inte och säg något annat nu. Det har ju inget att göra med att dom skulle vara smarta eller något. För då hade dom ju insett innan dom började plugga att deras examen och utbildningar inte hjälper ett skit sen när dom ska ut på arbetsmarknaden. Så det alternativet kan vi stryka omedelbart. Nej, grejen är ju att dom tror att dom är "överlägsna" alla andra som inte pluggar, det ska användas så fantastiskt fina ord osv. Alltid hemmagjord klädstil, lite finare sådär och alltid, rätta mig om jag har fel nu, alltid väskan med det diagonala axelbandet.



Stundentföreningar och sånt till höger och vänster så att man tror att man har blivit våldtagen av en "American Pie-film" när man går förbi skolan.....eller ja Campus som det heter i deras värld. Vansinnigt internationellt sådär. Campus, vafan är det frågan om! Orkar fan inte gå in på Campus ens, men det för oss vidare till studenternas eget Mecka....................Kåren! Har du pratat med en student nångång? Det finns inget bättre än Kåren i deras ögon. - Vad gjorde du igår? - Var på Campus på seminarie på förmiddagen, käkade en vegetarisk sallad, gick till en Second Hand-affär och köpte en ny axelväska och en basker som det stod Fjällräven på som jag hade på Kåren senare på kvällen. Mycket tyder på att svaret lyder så. Dom är duktigt insnöade, inget snack om det. Just det, jag glömde en sak. Alla är ju givetvis bästa kompis med alla i klassen oxå...

Nog om det nu. Satte mig iaf och sket så jag blödde när jag kom hem. Fantastiskt, tänkte jag innan jag kastade mig i sängen för en powernap som skulle övervakas av ängeln såklart.



Jag är precis på väg att komma in i det stadiet då man börjar dreggla när man tar en nap mitt på dagen, då man väcks av ett sms ifrån #16. Käkat eller? Nej blev svaret på det messet och så tog vi en tur till Kupolen. Vi petade in oss på Palatset och tog en varsin pasta. Nyttiga som vanligt såklart. Skulle precis sätta tänderna i fullkornspastan när Borlänges näst bästa högerfot, Ja Adil "Kisset" Kizil knackar mig på ryggen. Det skulle tydligen skrytas om nån liverapportering ifrån nån match i Sparbankscupen eller något.- Fyfan dom hyllade mitt tillslag på bollen, sa mannen med dom tighta shortsen och sken upp som en pannkaka. - Ja du har ett ok klipp i högerfoten, men du är fortfarande nummer 2 i den här staden, svarade jag. - Vi ska fan ta en tävling, den som skjuter bollen längst, sa Kisset. - Jaja, visst ska vi det. Men då ska du veta, att det du gör med en boll, det gör jag med ett bowlingklot, svarade jag.

Men Adil, du får tänka så här ist. Det är ju inte fy skam att vara nummer 2. Den enda gången jag inte kommer först, är i sängen. Sen så har jag väl bevisat vem som är nummer 1 när det gäller allting här ovanför oxå. Minns en frispark uppe på Idunvallen i 88:e minuten. Med otäck precision, så skickar jag bollen över 5-mannamuren stenhårt i första krysset och du bara står där och tittar. Minns du målgesten gubben? Glider på knäna och kysser märket bara. Så för att visa min uppskattning och att jag gillar dig fast du är nummer 2, så väljer jag att hylla dig med videoklippet härunder =)



//Maskinen™



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha vart har du hittat bilden? Johan ju! =)

2009-04-08 @ 21:03:20
Postat av: Maskinen

Jag som har tagit den..

2009-04-08 @ 23:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0