Det här gör mig sjukt konfunderad

Satt ute i Gustafs en fredagkväll för drygt ett halvår sen när detta ämen kom upp. Om din partner skulle lämna dig, vad ser du då helst att han lämnar dig för, en kille eller tjej? Ja, jag kan väl vara ärlig och säga att det var jag som drog upp diskussionen, men blev mäkta förvånad av svaren. Mitt solklara svar i detta fall, var ju att min partner lämnar mig för en annan tjej och det trodde jag att alla andra skulle svara oxå, men ack så fel jag hade. Tror att jag hade 1 av 10 med mig på mitt resonemang medans övriga 9 svarade att dom helst ser att partnern i killarnas fall dvs tjejen lämnar dom för en annan kille och vice versa.

Hur motiverar jag mitt svar då? Jo ganska enkelt. Lämnar dom för det andra könet, så finns det ingenting du kan göra. Sorgen skulle gå över vansinnigt snabbt om den ens skulle komma. Det finns ingen anledning att bli svartsjuk eller något. Det är snarare så att man skulle kunna dra en trall åt tanken att ens fd partner är med en annan tjej. Iaf, så kan jag inte se en bättre lösning än detta om min partner nu skulle lämna mig.

Jag bad övriga personer att motivera deras svar och då kom det upp lite halvbögiga svar som. "Ja men då har jag ju en chans att få tillbaka honom, för annars är det ju helt kört" Då är ju frågan, vill du ha tillbaka honom?! Han har lämnat dig för en yngre, tightare tjej, där bröst och stjärt sitter som dom ska. "Ja men då har jag vetskapen om att jag inte har omvänt honom iaf" Så vetskapen om att han inte vill något hellre än att knulla en annan tjej är bättre?

Så vad blir slutorden om det här då. Jo, som jag skrev längre upp så kan det inte finnas något bättre om nu ens partner ska lämna för nån annan att det är en person av samma kön som partnern. Låt säga att killen/tjejen kommer tillbaka och nu snackar jag om det andra exemplet, så kommer det ju aldrig att bli ett bra förhållande igen, det finns inte på kartan, Det kommer även till 99% att hända igen oxå.

Nu lämnar vi det där ämnet och går in på ett annat ämne som inte påverkar mig nå mer. Det är dom alltid så härliga telefonförsäljarna. Dom allra flesta är riktigt bra på det dom gör, inget snack om det. För det första, så om man inte har lite stake, så knyter dom fast en direkt så att man inte kan lägga på luren, efter det så kommer den klassiska.......det tar bara några minuter. Det tar minst 15 minuter och då har dom flesta tröttnat, så då tackar dom ja till vafan det än är snubben surrar om. Jag har valt att inte koppla i telefonen på 45:an av två anledningar. 1: Jag har ett vansinnigt bra och billigt mobilabonnemang. 2. Det var bara försäljare och jobbet som ringde på hemtelefonen, dvs jävligt ointressant.

Nu vet jag att jag har diskuterat det här med nån polare, kommer dock inte ihåg vem, om hur man ska agera när en försäljare ringer och vi kom helt eneklt fram till detta. Ta bort försäljarens möjligheter! Jag ska ge er några exempel. En försäljare ringer och vill sälja strumpor. Lösningen: Du säger helt enkelt att du har amputerat benen. Då kommer ni få höra en försäljare som stakar sig. Ett annat väldigt liknande exempel är ju att han vill sälja handskar ist och givetvis har du ju inga händer. Testa detta, för det kan bli ganska roligt. Ja ni ser ju vart jag vill komma med dessa exempel iaf, så nu är det bara att testa nästa gång det ringer.

Ett annat lite avlägset exempel hur man får bort "försäljare" är ju ifrån Bangla Road i Thailand där dom ska sälja på en dessa "fantastiska ping-pong shower". Jag fick dom att sluta klänga genom att göra detta. Killen kommer fram och börjar surra, jag säger helt sonika "I would like to see a donkey that fucks a girl, do you have that?" Då ska ni få se ett par förvånade thailändare som bara gapar och ruskar på huvudet. Jag kan säga så här, att hade dom trollat fram det, så hade jag inte tvekat en sekund, utan det hade varit värt ett par tusen bath!

Nej nu lär jag greja med deklarationen



//Maskinen™

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0