Evighetsmaskinen

Efter uppskattningsvis 0 minuters sömn inatt efter vissa omständigheter, så var det bara att bege sig ut och våldta trädgården igen. Låg faktiskt och var lite upphetsad inatt eftersom jag redan då visste att det var bak....sidan som det skulle göras ett jobb med. Har t o m lyckats knäppa lite kort på arbetet dom senaste dagarna och dom kommer att komma upp så snart #16 ger mig kamerakabeln så att jag kan lägga över på dom cpu:n. Hans ord var: "- Vafan, köp en egen ist. Jag tar ju kort när jag runkar och lägger in på Lunarstorm." Ja jag ska göra det så fort jag får 5 minuter över, svarade jag. Det är iaf meningen att det ska gå ett vansinnigt lass till fågelmyra imorrn eller Sågmyra som Bengan hade sagt.

Kan bli en bägare till kvällens semifinal och skulle resultatet bli bra, så kanske man landar på lokal. Väntar med största sannolikhet en "Bucketfest" på 45:an på fredag. Mycket talar även för en klassisk 5-kamp. Den som lever får se. Innan det har vi dock den sk Valborgsmässoafton aka ryggsäckarnas afton. Det är sällan så många ryggsäckar ute på samma gång som denna dag. Pinsamt om du frågar mig, "me like" om du frågar ett antal morsor mellan 30 och 35 år.



Något som måste anses som ännu mer tveksamt, är ju när Sveriges största campus dvs Uppsala aka I en annan del av Uppsala ska fira(?) sista april. 10000 orienterare och scouter i fjällrävenryggsäckar som är ute på gatorna med ett enda mål....Kåren! Mitt förslag är ju att lägga O-ringen den sista april i Uppsala för att på så vis bara ha dom "ute" en gång om året. Varför åker då alla scouter och orienterare dit på sista april? Jo av en enkel anledning. Det är den enda staden utan brasor. Dom vill inte se slakten när folk bränner upp deras mat och skithuspapper (läs kottar och bark). Bara av den enkla anledningen så ska jag arrangera en egen brasa på gården. Grabbarna(?) på bilden nedan kom på första och andra plats i förra årets OS. Ja den snyggaste Orienteraren/Scouten såklart...



När vi ändå är inne på brasa, så är steget inte långt till grill. Det kommer att inhandlas en grill till 45:an i dagarna och mycket talar för att det blir grillen på bilden nedan.




Jag pratade om att bli kukblockad häromdagen och att tjejer har trumf osv. Det jag glömde att säga var detta. När eran kille tackar nej till att ligga med er, då bör alla varningsklockor i världen ringa. Då är ni fruktansvärt illa ute. Då får han sitt någon annanstans och det är inte fröken höger vi pratar om då. Så, då kanske jag fick några av tjejerna som läser detta att må bättre..



//Maskinen™

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0