Jag har snuddat vid ämnet förut...

...men nu är det dags att jag ger er facit för detta ämne som vi kan kalla "Vad menar tjejer egentligen när dom säger en sak?"

Har satt ihop en liten ordlista här nedan vad som sägs utav tjejen och vad det egentligen betyder:

  • Ja = Nej
  • Nej = Ja
  • Kanske = Nej
  • Jag är ledsen.. = Du kommer bli ledsen
  • Vi behöver = Jag vill ha
  • Vi behöver prata = Jag behöver klaga
  • Okej... gör så = Jag vill inte att du gör det
  • Du är.. så manlig = Du måste raka dig och du luktar svett
  • Ja, det är ditt beslut = Det rätta beslutet borde vara uppenbart nu
  • Gör som du vill = Du kommer få betala för det här senare
  • Du är verkligen uppmärksam ikväll = Är sex allt du tänker på?
  • Jag hörde ett ljud = Jag märkte att du höll på att somna
  • Älskar du mig? = Snart kommer jag be om något dyrt
  • Hur mycket älskar du mig? = Jag gjorde något idag som du verkligen inte kommer gilla
  • Jag är klar om en minut = Ta av dig skorna, och hitta nån schysst hockeymatch på TV
  • Är min rumpa stor? = Säg att jag är vacker
  • Du har verkligen lärt dig att kommunicera = Så länge du håller med mig
  • Lyssnar du ens på vad jag säger? = För sent, nu är du snart död
  • Jag skriker inte! = Jag säger något viktigt


  • Försök att lära dig dessa uttryck så att du har stenkoll när det kommer, för det kommer det att göra. När jag ändå är inne på ämnet killar/tjejer, så skulle jag ju kunna dra upp fler exempel när det gäller detta. Vi killar är dödsdömda, för vi förlorar jämt. Jag ska ge er ett antal exempel på vad jag menar:


    Om en man gråter är han en mes.
    Om en man inte gråter är han okänslig.


    Om en man slår en kvinna är det misshandel och han är en skit.
    Om en kvinna slår en man är det självförsvar och motiverat.


    Om en man arbetar för mycket, har han aldrig tid för henne.
    Om en man arbetar för lite är han oduglig och fattig.


    Om en man har högre lön än en kvinna är det sexism.
    Om hon har högre lön än mannen är det jämlikhet mellan könen.


    Om en man köper blommor till en kvinna är han ute efter något.
    Om en man inte köper blommor till sin kvinna är han inte omtänksam.


    Om en man ber sin kvinna göra något som hon inte tycker om styr han henne.
    Om en kvinna ber en man är det en tjänst.



    Ja jag tror att ni har fattat vart jag vill komma. Det är precis så här det är, ingen kan säga något annat om det. Tänker avsluta detta inlägg med ett exempel hur killars och tjejers kompisar agerar i en specifik sítuation.

    Kvinnlig vänskap:

    En kvinna kommer inte hem en natt. Morgonen efter säger hon till sin man att hon sov hos en väninna. Mannen ringer dom 10 bästa väninnorna: Ingen har sett henne under natten.



    Manlig vänskap:

    En man kommer inte hem en natt. Morgonen efter säger han till sin fru att han sov hos en vän. Frun ringer dom 10 bästa polarna: 8 stycken bekräftar att hennes man sov hos dem, 2 påstår att han fortfarande är där.



    Fler framtida inlägg kommer givetvis att handla om agerande osv i olika situationer..



    //Maskinen™ - Away from the sun again

    Kommentarer
    Postat av: Anonym

    allt det här får man på mail via jobbet.kom på nåt eget. det är det som är funktionen med att blogga

    2009-04-16 @ 07:28:22
    Postat av: Maskinen

    Vart tror du att det kommer ifrån från början? Kära nån..

    2009-04-16 @ 10:48:06
    Postat av: #15

    älska trötta inlägg av ANONYMA surbollar som känner sig träffade. ;)

    2009-04-16 @ 11:48:42
    Postat av: ronja

    å skicka en autograf som jag kan sätta upp på min vägg då:)

    2009-04-17 @ 17:45:23
    URL: http://ronjadahlman.blogg.se/
    Postat av: Maskinen

    Jag kommer dit och skriver den direkt på väggen ist...

    2009-04-17 @ 19:10:07
    Postat av: ronja

    uh vilken ära det skulle vara, värdet på huset skulle ju lätt stiga några procent! bäckvägen 18 imorgon 12.00! på återseende, fred.

    2009-04-18 @ 01:07:24

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0