Mexaren höll på att förstöra dagen, sen fick han smaka på Maskinoljan....dvs kisset

Utarbetad som man är, så orkade man inte se klart nattens livesändning ifrån US Masters i golf. Men jag hade ju givetvis planen klar för mig. Den mest magiske kommentatorn av dom alla, Göran Zachrisson, skulle repriseras i rutan i dag igen på eftermiddagen.

Så jag äter en bra frukost när jag vaknar, i det här fallet var det mjukt bröd som är så gott som hårt. Man skulle kunna ta en diskussion om detta med nyttiga saker osv. För det första så är ju allt gott onyttigt, det är ju en oskriven regel. Sen har vi det här med brödet. För att mjukt bröd ska vara nyttigt, så ska det vara stenhårda skivor och för att hårt bröd ska vara nyttigt så ska det vara mjukt. Du ska kunna bryta det sk hårda brödet och det ska inte knacka. Det ska kännas ungefär som när du hade nån hårdmacka med dig matsäcken i skolan eller något och den hade legat i solen hela dagen och kanske även varit ner i vattnet. Ja ni vet en sån här asäcklig konsistens.

I det sk mjuka brödet ska det helst vara så mycket hårda typ stenaktiga saker som möjligt oxå. Tacka fan för att brödet har tandläkarnas stämpel på sig, då det är 50/50 på om man får lov att besöka "käftis" eller ej. På tal om tandläkare, så blev jag att tänka på en historia så här en bit in i spöktimmen.

Det var iaf så här, att en tandläkare hade våldtagit en utav sina patienter och reportern som skulle skriva artikeln om detta hade stränga order om att inte använda något med sex eller våldtäkt i rubriken. Han tänkte bra länge, sen slutligen petade han dit rubriken. Det här var förstasidesstoryn oxå och så här löd rubriken dagen efter: "Tandläkare fyllde fel hål"

Nu kan jag ju tänka mig att ca 50% av alla som läser detta kommer att skratta. Det är dom 50% med bra humor det. Skapligt sidospår till vad jag åt till frukost kan man väl säga. Jag får iaf i mig den där mackan och sköljer ner den med en juice som hade mer fruktkött än en köttig frukt.

Till slut börjar iaf sändningen på Viasat Golf och jag sjunker ner. Ser en Tiger som jagar utav bara helvete, men som går bet till slut. Har väl iaf suttit en 4 timmar när #16 och Mexaren vill komma förbi och lira lite NHL. Ja kom förbi ni säger jag. Efter ett tag dyker dom upp och i detta nu är vi inne på första särspelshålet i Masters och det återstår 3 spelare. Mexaren kommer in, sätter sig i en stol, kollar på teven i uppskattningsvis 5 sekunder och sen kommer orden som en blixt ifrån klar himmel. - Vafan, det här vinner ju argentinaren, säger han. Jag kan fan inte tro att det är sant! - Är du allvarlig?! skickar jag på honom. - Kul, jag har ju bara suttit här i 4 timmar, lyckas jag få ur mig. Var så fruktansvärt nära att köra ner sombreron i halsen på skiten då asså.

Vi petar i NHL och i samma veva ringer Höstformen och bjuder in sig själv. 2 vs 2, Maskinen och #16 vs Höstformen och Mexaren. Dom lyckas vinna första matchserien med 4-2 efter många om och men. Vi gör en ändring inför andra matchserien och det är att man kan bli utvisad denna gång. Dom lyckas få med sig två matcher då vi är lite halvslöa, men vi vinner serien med 4-2 och stoltserar som titelhållare när kvällen nu är över. Det var så vackert när man hörde svordomar på spanska och äkta dalmål eka långt borta i paradiset när dom lämnade 45:an.

Nu blir det sängen, var så säkra!



//Maskinen™

Kommentarer
Postat av: S

Undra vem de va som köpte brödet och juicen då?? :)

2009-04-14 @ 10:20:21
Postat av: Maskinen

Lär väl ha varit en sån här orienterare, feminist eller scout skulle jag gissa på..

2009-04-14 @ 13:55:34
Postat av: S

Han va nog allt de där....

2009-04-14 @ 15:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0