Tack Gud att jag inte blev polack!

Det som bara skulle vara ett rutinuppdrag och gräva upp svartvinbärsbuskarna blev istället till en mardröm då farsan kläcker ur sig detta precis innan man ska börja med att såga av grenarna. - Farmor vill ha bären så att hon kan göra gelé. Å fyfan skjut mig tänkte jag, men insåg ganska snabbt att jag skulle bli tvungen att plocka ner skiten eftersom dom alltid ställer upp på mig.

Börjar plocka och dom som känner mig bra vet att jag är vansinnigt rädd för spindlar och småkryp och vad är det första som händer.....såklart. Dom skulle kunna döpa om titeln på filmen "Fyra bröllop och en begravning" till "Fyra vinbär en spindel och en begravning" ist. För visst fan får jag med ett spindelhelvete med det första "plocket". Vet inte om jag är den första någonsin att plocka bär med arbetshandskar på, för det var precis det som hände efter den incidenten. Jag plockar på som värsta polacken och myrorna avlöser varandra....kan tycka att myror är ganska okey jämfört med andra varelser. Kommer till sista "plockhanden" och då händer det såklart det som inte får hända. En tvestjärt ramlar ner på armen där jag inte har skydd...å fyfan! Skakar bort skiten och springer in med gråten i halsen ta mig fan. Fan dom är vidriga dom där jävlarna. Var en kuslig tur att jag hann plocka klart, för det finns inte en chans i helvetet att jag skulle gå ut och plocka mer bär. Nu ska skiten rivas...var så säker.

Tillbaka på jobbet är man igen efter den på tok för korta semestern (7 veckor) och vad händer då...jo givetvis att vädret är det bästa sen P&L. Ingen skräll om du frågar mig, men brännan hann trots detta bättras på under helgen.

Har tagit upp fenomenet Facebook förut, men nu börjar jag faktiskt tröttna på pisset. Ta detta med statusuppdateringar tex. Det här skrevs tex av en facebookvän tidigare idag: "börjar jobba om en timme. Bra shoppingväder idag..?" Asså vem fan bryr sig? Det här med facebookvänner, jag förstår inte riktigt grejen med detta. Jag har 366 vänner på FB och nu är ju jag unik, för jag kan hälsa på alla 366 i verkligeheten. Hur många kan ståta med samma sak? Inte många kan jag berätta! Skulle tippa på att dom flesta har minst 5 på sin lista som dom aldrig har pratat med i hela sitt liv. Hata Facebook!

Längesen jag skrev något om tjejer och vilka svin dom egentligen är. Det kom över mig här i veckan att tjejer som åker utomlands helt omöjligt kan hänga med ett annat tjejgäng på den resan. Killar kan hänga med andra killgäng och göra sig nya kompisar utan problem. För tjejer är detta helt omöjligt. Tjejer ser andra tjejer som rivaler och som vill sno "deras" killgäng som dom har hittat på. Dom ska minsann bara bjuda oss på gratissprit och inte några andra "slampor" eller vad dom nu kallar dom. "Det här är vårat killgäng som bjuder oss på gratissprit och så betalar vi igen med våra kroppar på natten sen, så håll er undan era billiga luder" Lite så kan jag tänka mig att tankarna går när killarna försöker bjuda in lite mer folk till festen. Tragiskt men sjukt så sant. Tänker ni efter lite, så vet ni att det stämmer oxå..



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så finns ju de som bjuder på sex och inte får någonting tillbaka också...

2009-08-10 @ 14:50:50
Postat av: Maskinen

Tar man betalt för sex så blir man ju automatiskt en hora antar jag...

2009-08-10 @ 15:16:14
Postat av: Anna Johansson

Stämmer nog på många...men jag har minsann träffat tjejer...som numer är väldans bra vänner till mig...o detta har hänt mer än en gång när de gälle mig iaf!!=)

2009-08-11 @ 14:48:48
Postat av: Maskinen

Nar du har akt med ett gang tjejer?

2009-08-11 @ 16:31:33
Postat av: Sofia

Kommentarer nu da :P

1, vad är det som är så otäckt med spindlar å dylikt?

2, Facebook, hmm, skulle du hejja på mig i verkligheten? Skulle du ens känna igen mig? Har ju aldrig setts :P

3, Jag har bannimej träffat tjejer på resor och jag har inga problem med de inte, men vet ju ditt tänk där och tror de stämmer in på många men långtifrån alla

2009-08-11 @ 20:47:52
URL: http://sofialine.webblogg.se/
Postat av: Anna Johansson

Beror på vad du menar med gäng..men JA..jag har rest med tjejer och träffat tjejer=)

2009-08-11 @ 22:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0