Vafan händer på nyår?!

Måste väl ändå vara den mest klassiska kommentaren just inför och kanske framförallt på själva nyårsaftonen. Det känns som att 95% av befolkningen bara försöker vänta ut att nån ska "panika ur" och ta på sig nyårspärlan. Jag åkte ju på att ha pärlan ifjol och det berodde inte på att jag panikade ur, utan för att det blev nån slags inflyttnings/nyårspärla. Det slutade bl a med champagnekork i taket och en söndersprängd postlåda ifrån mina kära vänner. "Vi köper en ny" lät det då.......har fortfarande inte sett till nån mailbox.....förutom på gubben Söderlund när han lutar sig framåt lite för mycket. Rysningar på den....

Tillbaka till tråden igen då. Övriga 5% som inte försöker vänta ut folk är ju orienterare och scouter, som sitter och käkar kottar nånstans i skogen samt dom coola kårmänniskorna som återigen kör en sk sittning. Nån snubbe har enligt uppgift hyrt Wild West Krog. Fruktansvärd överkurs i mina ögon! Ryktas att pärlan slutar kl 0100 oxå....hinner knappt peta eld på smatterbandet och tiopacket tjutraketer innan du ombeds lämna stället. Frågan alla ställer sig nu är ju vart Maskinen kommer att befinna sig på tolvslaget......svaret på den blir ju givetvis att jag inte kan säga, för då ska alla dit.

Hade tagit ut årets enda semesterpass ifrån jobbet nu på nyårsafton. Tänkte att det skulle vara skönt att vara ledig 1 av 365 dagar 2009 iaf. Ack så fel jag tänkte. Personen som skulle jobba behövde iväg x antal timmar och givetvis så ställer jag väl upp och jobbar dag 365 oxå. Så i skrivande stund så sitter jag på jobbet.....precis som vanligt. Ska få sluta 22 om allt går som det ska och efter det blir det en kamp emot klockan för att hitta suggan innan suggan på skansen ropar "Ring klocka ring". Den som lever får se.

Var iaf en liten pärla på 45:an igår och vilka jävla suggor som gästade! Tre systrar Nilsson, Höstformen, Meriksson och Mjällbys Hängpage för att nämna några utav profilerna. Päronkonjacken är historia och nu är det inte den lilla flaskan vi pratar om. Har aldrig sett så många sentimentala snack och så många kärleksförklaringar på en korvfest asså. Huset var någorlunda helt när vi lämnade 45:an för att bege oss ner till Flamman för sista gången innan dom stänger. Vi skulle se en klassiker gå i graven. Vi kommer in, ställer frågan till "Gefani" när dom ska stänga. - Vi ska inte stänga fifan, svarar han, vafan kommer dom riktena ifrån? Så nu kan jag lugna alla själar genom att säga....Flamman kommer inte att stänga igen på ett bra tag framöver. Mexarn var där och gjorde ett gästspel i en stor kepa och en stor huvtröja. Jag och systrarna Nilsson lämnade stället tidigare, då vi inte fick vara ifred därinne. Taxi hem stod på schemat. Erik in i baksätet på taxibussen, samtidigt kliver Peter in fram. Lars ska kliva in där bak och han håller i sig med högerhanden i typ karmen till framdörren samtidigt som jag sopar igen framdörren och Lars hinner inte få bort tassen innan dörren slår emot. Sjukt dålig mening det där, men kunde inte skriva den annorlunda. Han rasar ihop i Eriks knä, samtidigt som handen blinkar och bultar....ja precis sådär som när nån klämmer sig på tecknad film. Jag hoppar av på 24:an och taxin går mot Blge-sjukhus....men akuten var enligt uppgift stängd...Tror mer på en fruktansvärd sugga på dom som försökte hitta the ER. Jag hade så sjukt dåligt samvete, så att jag var tvungen att gå hem till 45:an i t-shirt i minus 25 grader 10 minuter senare.

Handen mår enligt säkra källor bra idag och befinner sig just nu på en parmiddag någonstans i staden där Höstformen tydligen utgör femte hjulet på samma pärla.

Grattis på nyårsafton!



//Maskinen™


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0