Counting Crows är som balsam för öronen

Ja jag behöver väl inte berätta vad som strömmar ur högtalarna just nu. Var väl det jag tänkte, ja visst är det väl Lotta Engberg med 4 bugg & 1 Coca Cola, du gissade rätt. Givetvis är det väl inte Lotta Engberg med 4 bugg & 1 Coca Cola fattar du väl. Det är såklart Adam Duritz och hans Counting Crows som öronknullar mina högtalare just nu. Det är först på senare tid, eller äldre dagar kanske man ska säga, som jag har börjat älska deras album Hard Candy ifrån 2002. Nu är det såpass bra att det platsar i usb-minnet. Ska mycket till för det kan jag berätta.



Sängen är iaf på plats....dock utan ben. Farsan var förbi, så vi grejade ihop det där ganska snabbt. Så nu är både säng och soffa till salu, men mycket svalt intresse för dom k-märkta möblerna. Otroligt!

På tal om annat, så hann jag tänka en hel del på vägen hem ifrån jobbet och tanken fastnade på pinsamma saker. Det är såna klassiker som jag tror att alla har varit med om.

1. Någon du inte känner igen vinkar Du vinkar tillbaka men inser ganska snart att hon vinkar till snubben som står bakom dig och vinkar.

2. Du blir tvungen att skita på bortagräs när du är på ett one night stand. Lägenheten är givetvis superliten och toan ligger vägg i vägg med sängen och du har redan tänjt på gränserna vad det gäller att hålla sig. Raset blir naturligtvis enormt!

3. Du ska kasta dig över Stationsgatestaketet efter ett gunghus, men slinter givetvis med båda benen och tar emot dig med tummen samt ryggen på andra sidan och får stående ovationer..

Ok, den sista kanske inte alla har varit med om. Jag var iaf med om den på 2008-års juldag. Var bara att tacka och bocka för applåderna för att sedan gå in och grina på Centrumgrillen eftersom tummen i stort sett var av. OK, den var kanske bara stukad, men gör det ont fast man är ninjadyngad, då är det rejält.

Angående kvällen nu då, så vill #16 ha ner mig på NHL-lir till Engelbrekten, men vet inte om jag pallar det idag asså. Bra sliten sen Sigge körde skiten ur mig 29h i streck. Har det faktiskt ganska mysigt framför brasan med en kall Nyköbing och Counting  som förgyller mina öron med kärlek. Snart är det dags för " Holiday in Spain". Vilken fantastisk låt det är.

Ska bli godis att sova i nya sängen inatt iaf, det törs jag lova er...


Sköt om er



//Maskinen™



Kommentarer
Postat av: ak

HA HA HA vart har du bajjat på bortamatch,inte var de då hos mej va?? ha ha.. bajs e kul.

2009-02-07 @ 20:17:57
URL: http://kalleankakarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0