Gud måste skoja med mig!

Asså nog för att man har gjort mycket dumt i sitt liv och förtjänar att bli bestraffad för det, men nu börjar det bli löjligt. Påhittad historia den som kommer? Sitter på jobbet och min brukare vill åka ut i ovädret. Vi kan kalla honom 47, så säljer jag inte ut honom. Det sista jag säger åt honom, är att håll dig där det är plogat. Tilläggas ska att det är plogat på hela området och man måste en bra bit innan det blir oplogat. Han åker ut och jag petar ner mig för fem minuters avkoppling i småbyxorna. Då knackar det på dörren. PANIK! Får på mig ett par tighta blå, härliga mjukisar som sigge har lagt fram på stolen. Snubblar mig till dörren, öppnar och där står en granne eller vad man ska kalla det.

47 har kört fast, sa hon
- Nämen är det sant, tänkte jag högt tror jag med årets mest ironiska röst
- Ja jag kommer, sa jag samtdigt som hennes blick dalade mer mot mina blåa härliga mjukisar

Var bara att peta iväg sig det och mycket riktigt så har han kört ända ut på det oplogade området. Med hjälp av grannen så får vi loss honom till slut.

- Kom nu, jag hjälper dig tillbaka in på det plogade området igen innan jag går in, sa jag.
47 svarar med tystnad och brassar rakt framåt mot det ännu mer oplogade området. Nu var det vara en tidsfråga innan..........SMACK! Visst fan kör han fast igen. Asså Gud, give me a break! Får loss honom igen och tvångskör honom in på säkert område. Han viker av höger och jag vänster. Så nu sitter jag bara och väntar på samtalet ifrån 47 när han ringer in och säger att han sitter fast igen. Ibland är livet bra underbart.

Bara 20 timmar kvar på arbetspasset nu....kärlek!



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: Puffen

Vad duktig du var på att inte sälja ut sigge! Du klarade dig i flera rader! Ända tills grannen kom in....och sa: Ja, vad sa hon?

2009-02-06 @ 18:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0