IKEA, vitrinskåp och Chardonnay....I understand

I understand är ett uttryck som kommer att användas mycket flitigt av undertecknad här framöver. Uttrycket myntades i ett avsnitt på 2 and a half men och jag har inte kunnat släppa det riktigt och idag har det bara eskalerat. Allting som sagts till mig har i stort sett svarats upp med....I understand. Klippet nedan visar vart det kommer ifrån.




Efter att jag och #16 hade petat i oss lunch på Tekniken, så begav vi oss till ÖB. Nu var det ett tag sen, men #16 skulle dit och köpa....tro det eller ej.........tavlor. Vi kom dit och han attackerade Galleriet direkt och nöp 2 tavlor. Ska noteras att det var dom två enda tavlor dom hade som han inte redan har. Vi tog oss ca 5 meter, innan #16 stannade till vid affischerna. Kors i taket, han lägger bort tavlorna och tar en affisch ist. Vart är världen på väg?

Vi tog oss ifrån ÖB och skulle åka mot Mio Möbler ist. Alldeles efter MAX, så slår den oss i ansiktet igen....spontaniteten. - Skulle vi inte ha dragit en repa till IKEA, säger jag varpå #16 sätter in en utav sina så berömda U-svängar. Ett bilbyte senare så var vi på väg till alla fruntimmers Mecka dvs IKEA.

Vitrinskåp, kuddar, lampor, ljus och tavlor (#16) stod på inköpslistan. Det sköna med att gå på IKEA med en kille är (och detta vet jag att alla killar håller med mig om, förutom dom homosexuella) att då plöjer man igenom listan bara....från start till mål utan onödiga stopp. När du går på IKEA med en kille så slipper du detta:

* Skumma igenom det första varvet på 2 timmar
* äta kotlettraden på restaurangen ibland alla barnfamiljer
* varv nummer 2 som tar tre timmar....minst. Det sk stora inköpsvarvet
* äta kotlettraden på restaurangen ibland alla barnfamiljer återigen
* varv nummer 3 det sk kompletteringsvarvet på 1,5 timmar
* bära ut eran nya dubbelsäng på 180x200 som väger 75kg alldeles själv
* utskällningen när du klagar på en ond rygg efter att ha burit sängen 1km till bilen samtidigt som hon har gått bredvid och pratat med din svärmor i mobilen och berättat att hon får göra allting själv och att du är en ointresserad jävel som bara tänker på dig själv

Nu slapp jag ju allt detta som tur var, när jag och #16 jobbade oss igenom på dryga 40 min. Nästan för långt det, men då blev det stopp vid galleriet i en 25:a oxå. Mitt kalas landade på 1500:- och innehöll bl a en grillvante.

Vi jobbade oss hem dom dryga 10 mil det är till IKEA. Första pitstop var på 45:an där vi petade ihop vitrinskåpet. Kastade bara in ett par flaskor i skåpet och knäppte bilden. Vet inte hur det ska se ut i detta nu, men "fårfärgen" ger mig en massa tips över msn.




Begav oss ner till syster och lämnade sakerna som dom skulle ha, sen drog vi upp till #16 och fixade ihop hans skåp. Sen var det hem till 45:an som gällde, och nu sitter jag här framför brasan med ett tänt ljus och försöker dricka en flaska vitt vin. Måste lära mig att dricka vin, för någon mer bögig dricka kan då inte jag komma på iaf. Den här flaskan fungerade faktiskt bättre än jag trodde. Grand Sud Chardonnay heter den.





Sitter faktiskt och fäller en tår just nu i skrivande stund. Varför spelar ingen roll, men det är bara att konstatera att det är skönt att gråta ibland, för det behöver vi alla..



//Maskinen™

Kommentarer
Postat av: C

1.IKEA

2.Grand Sud Chardonnay



Där har du svaret till tåren.

2009-02-13 @ 08:37:23
Postat av: Maskinen

I understand..

2009-02-13 @ 08:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0