Livet är skört, tänk på det...

Törs våga lova att alla som läser denna blogg nångång har sagt eller tänkt i dessa banor. "Det händer inte mig". I själva verket så tror man många gånger att man är odödlig och jag är nog en utav dom som tror det jävligt ofta. "Vafan, jag är ju en maskin...det kan väl inte hända mig eller mina nära och kära något" Till slut kommer det tänket ikapp en och till slut händer det något. Det behöver inte vara dig själv, men kanske någon i familjen eller nån du tycker väldigt mycket om. Då påminns man plötsligt om hur skört livet verkligen är. Man är inte odödlig och Maskinen är definitivt inte odödlig eller osårbar.

Fick ett samtal i morse och fick höra en jävligt jobbig historia. Fick höra att den här familjen hade förlorat en farfar, en bästa kompis till sonen och barnens favoritfår som dom älskade så oerhört mycket. Alla dessa 3 har gått bort med jämna mellanrum den senaste månaden och jag lider verkligen med den här familjen. Därför tillägnar jag detta inlägg till ER.

Jag tänker på er



//Maskinen™ - Vi ska alla en gång dö



Kommentarer
Postat av: Kåla

Mina tankar är med dig Chrille, min mormor tog samma steg för en vecka sedan.

2009-02-18 @ 21:06:28
Postat av: Maskinen

Får beklaga Kåla. Spelar ingen roll att dom "kanske fått leva sitt liv" redan. Alltid lika ledsamt..

2009-02-19 @ 08:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0