Resan da nastan allt gick fel

Ja kara nan, vart ska jag borja.

Sjuka grejer utspelade sig pa vagen ner till Phuket. Det borjar med att vi missar att kliva av taget pa Arlanda och far aka hela vagen till STHLM och ta expresstaget tillbaka. Nar vi kommer dit sa borjar nasta problem. Mexaren med sitt pass saklart. Han peter ner sig till polisstationen for att niskaffa sitt provisoriska pass. Jag och #16 stannar pa Arlanda.

Tiden borjar rinna ivag och ingen Mexare syns till. Vi ringer och han svarar att vi far checka in hans bagage for att det ar lite strul. Vi checkar in bagaget och beger oss mot gaten. 45 min kvar, 30 min kvar 10 min kvar och ingen Mexare. Crap tankte vi och da hor vi i hogtalaren. Robin Johansson till gaten. Vi gar dit och far meddelandet om att Mexaren kommer att missa planet. Assa vilket javla debacle tanker vi och kliver pa Airbus A330 mot Phuket. Dorrarna borjar stangas och da dyker han upp...MEXAREN!

Historien han berattar ar det sjukaste nagonsin. Polisen tar honom for att vara en ganska kand kriminell snubbe och dom haller honom kvar for forhor och pissprov. Nar dom val inser att det inte ar han som dom soker, sa kastar dom sig i polisbilen och mosar med blaljus upp till Arlanda och springer med honom hela vagen till gaten for att se till att han kommer pa planet. Vilken rysare assa!

Planet landade 0515 lokal tid och tempen visade 28 plusgrader, Vansinnig taxifard till hamnen for resa till Phi Phi dar vi befinner oss nu. Batresan som skulle ta 45 min tog 2h30min och vi korde den solskyddslost vilket utmynnade i att vi brande oss lite fint i ansiktet sa dar. Vi bor ett stenkast ifran stranden pa ett helt ok hotel. Vi har precis varit och kakat, sa nu ska vi hitta nagot hak for att ta en pilsner och kanske aven en bucket =)

Maste alska varmen och att det ar snostorm hemma =)



Maskinen™

Kommentarer
Postat av: peter

måste få en fight mellan dig och puta i ringen på reggaebaren!

2009-02-25 @ 15:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0