Sista dagen på svensk mark..

Ryggsäcken är inte ens öppnad än och packningen ligger och väntar på att få följa med till Thailändsk mark. Innan väskan packas så kommer det att avnjutas en middag på Broken Dreams med #16 och kanske nån till.

Fick precis en lektion via telefon av Jasken om hur man skulle bete sig i Thailand osv. Man ska inte ta ut pengar på kvällstid och absolut inte själv. Betala aldrig med kort ute, då du riskerar att göra en Hasse Aro. Vi ska bo på Arc Hotel om vi åker till Kho Samui, men där går det inte att bada, utan då skulle vi åka till MoonBay Beach eller något liknande. Blir jag sjuk, så är det Bangkok International Hospital som gäller, för där hade han legat och det var tydligen som han uttryckte det "Jävligt bra sjukvård" Ja det är bara att tacka och ta emot för denna uppvisning av Jasken som förövrigt gifter sig med en thailändska här på hemmagräs imorrn. Stort Jasken!

Dagen har annars gått i stressens tecken. Började med klippning klockan 0830 i morse följt av ett besök hos Polisen för införskaffande av pass åt Mexaren. Denied löd svaret ifrån den kvinnliga konstapeln. Skräll, tänkte jag tyst för mig själv. Vidare därifrån till Swedbank för att skaffa thailändska Bath eller hur det stavas. Datakrasch på banken löd prognosen och pensionärerna längst fram i kön var lindrigt sagt vansinniga när dom stod och hyttade med käppar, kryckor, rullatorer och löständer utanför entrén. Fantastiskt tänkte jag samtidigt som jag fick ett samtal inifrån banken. Tja Maskinen, vi har problem med datorerna, men vi lägger undan dina pengar här, så hör vi av oss när vi har fått ordning på haveriet. Tackar, sa jag och drog upp till Galaxen och smetade ut 13 Hela Huset-biljetter trots att jag inte ens ska dit. Allt för polarna.

Jag och den passnekade Mexaren tog oss till Kupolen där #16 mötte upp efter att ha haft ett nattligt kvinnobesök. Dock ingen fysisk aktivitet enligt #16. Föga troligt, svarade jag. Vi länsade Apoteket och Åhlens på alla möjliga atteraljer och kalaset landade på drygt 2k. Mexaren ville köpa ett gameboy som plåster på såren efter passmissen. Kamma till dig, svarade vi. Lunch intogs på Matpalatset och betyget blir detsamma som efter jag gjorde #16 morsa "I`ve had better".

Åkte sedan hem och fick besök utav Piff och Puff från L-A. Vevade på ordentligt med Rock Band och med munlädret. Vart får dom energin ifrån? När instrumenten var sönderslagna, så drog dom sig tillbaka söderut och Maskinen begav sig till Swedbank i Kvarnsveden.

Banken var fortfarande stängd på stan och banken upp i Kvarnsveden var fullsmockad. Jag drar ett djupt, går in igenom dörren, rätt fram till kassan och hämtar mina pengar framför 30 förstummade pensionärer. En kärring var på väg fram och skulle precis säga nånting, när jag vänder mig om och möter upp med ett "HEY" följt av handen. Hon petade ner sig ganska snabbt igen. På vägen ut går jag förbi henne och sjunker ner en snabbis och viskar....Maskinen, sen går jag...

Håller faktiskt fortfarande på att tvätta, men nu ser jag slutet......Broken snart. Nästa inlägg kommer nog ifrån Phi Phi Islands skulle jag tro..

Väl mött



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det går ju att ta ut pengar på Arlanda, samt klippa sig i Thailand mycket billigare .Men som första gångs resenär blir det väl lätt såhär.

2009-02-23 @ 22:36:36
Postat av: Maskinen

Ja men jag ville ha en klippning utan happy ending och det finns inte därnere..

2009-02-24 @ 00:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0