Två myror i snökaoset...

Vaknade till Manamana med mupparna i morse. Helt omöjligt att bli på dåligt humör av den hur lite man än har sovit. Det dåliga humöret fixade dock två bilförare på vägen till jobbet. Den första hamnar framför mig direkt när jag åker ut ifrån forestroad. Myra nummer 1 åker i typ 40 km/timme och den får jag framför mig ända till Maserskolan då jag viker vänster ner mot OK och hon fortsätter ner mot Hagavägen. Yes din jävla vackra blöta äng, tänkte jag och svängde höger mot rondellen innan bommarna vid ringen. Vad kommer då puttrandes från höger i knapp styrfart? Jo, myra nummer 2! Givetvis är hon inne i rondellen innan mig och ska givetvis mot Domnarvet och nu snackar vi 30km/timme!! Var precis som att jag hade hamnat mitt i inspelningen av Sveriges sämsta bilförare! Det kommer mötande trafik hela tiden, så det är omöjligt att ta sig förbi. Strax efter backen vid Gammelgården så ser jag chansen. Det var lite som när jag blev av med oskulden faktiskt. Orden hon sa då var "nu eller aldrig". Då var det bara att kopiera Ravellis kommentar ifrån VM-krönikan 94. "Då tänkte jag....NU!" Tillbaka till omkörningen, så tänkte jag samma sak som för 15-16 år sen.....NU! Petar i trean, tar ut bilen i motsatt körfält och bara svävar förbi en jävla vacker blöt äng till! Fruntimmer och bilar hör inte ihop. Det är slutdiskuterat, så det är ingen idé att ni gnäller.

Väl framme vid jobbet, så får man pulsa en 60 meter i 5dm snö. När jag väl tar tag i dörren, så hinner jag tänka, fan va skönt att man äntligen är framme, dock lite försenad pga 2 myror. Öppnar dörren och vad möts jag av? Jo är det inte en jävla vacker blöt äng till! Nu gissade ni på Puma och det måste jag ändå ge er ett halvt rätt för. Nej det är Sigges habiliterare. Gollum är mitt namn på henne, men det är nästan för elakt mot den riktiga Gollum. Mer tveksam människa får man leta efter. Mer tveksam klädsel än Di Leva, mer feminist än feministpartiet och mer Gollum än Gollum själv. Är dagen förstörd? Nej inte riktigt än, men det är nära nu!


Vet inte vilken utav dom det är på bilden...



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: Dia

ha ha ha ha

Fan va bitter du låter :)

2009-02-06 @ 10:43:11
Postat av: Maskinen

Haha, ja lite då kanske. Men vad ska dom ut på vägarna att göra =)

2009-02-06 @ 10:46:58
Postat av: ak



Jag hatar manamana.. liam vill kolla på de på youtube trehundrafemtioelva gånger om dagen,å man måste titta med honom,för han törs inte själv.. ha ha

2009-02-06 @ 13:45:46
URL: http://kalleankakarin.blogg.se/
Postat av: Therese

Snacka inte!!!JAG kan köra bil jag!!!Haha

2009-02-06 @ 18:10:44
Postat av: Tess + barnen

2009-02-08 @ 18:06:29
Postat av: Tess + barnen

Barnen fann likhet mellan han och pojken....

2009-02-08 @ 18:07:52
Postat av: Maskinen

Roliga timmen på Grågås ser jag..

2009-02-08 @ 18:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0