Vart tog träningsvärken vägen?

Efter en mycket trevlig timme på Bakfickan med #16 igår, så visste jag vad som gällde. Promenad hem till 45an, med ben som var som spaggeti och trottoarer som Borlänge Energi konstant vägrar att sanda. Klockade iaf mig själv ifrån porrbutiken och hem. 18 minuter landade det på och lägg på den 5-minutaren det tog ifrån stan tilll just PB, så inser även lågstadiematimatikern att det tog 27 minuter hem. När jag väl kommer hem, så står min cykel i entrékorridoren. Läckert! Men frågan är ju hur man ska kunna cykla när Borlänge Energi som sagt vägrar ta hand om vägar, sophämtning osv? Jaja, har ni tänkt klart på lågstadiematten nu eller och gottat er åt att jag skrev 27 minuter och inte 23 som det egentligen är. Trodde ni att jag skulle ge er den lätta? Tänk om tänk rätt!

Väl inne i huset så är benen inte roliga värmemässigt. Låren är som två isbitar. Bajsnödig som jag tydligen alltid blir när jag går hem, så tar jag laptoppen och sätter mig på gästtoan. 20 olika snabbmeddelanden på msn bara. Besvikelse! Blir iaf sittandes i en 30 min därinne, messandes med Sonic på mobilen och tuggandes med folk på cpu:n. Bra sätt att spara på toalettpapper iaf, då det hann självtorka.

Sen var det bara att krypa ner i sängen och avsluta OTH-avsnittet som jag började på tidigare under dagen. Sen tänkte jag att nu skulle det ju vara fint att sova, klockan var ändå bortåt 1. Så vad gör man då, jo man slår på ett avsnitt med LOST. Finns inga sömnpiller som är bättre än det. LOST är ju det perfekta namnet dock och borde bli prisat pga av det. TV-tittaren är helt lost och fattar ingenting vad som händer. Likadant är det för dom som skriver manus till denna mycket tveksamma serie, dom måste vara oerhört jävla lost, för vad i helvete håller dom på med? Så se alltid till att ha ett LOST-avsnitt i närheten när ni vill hitta sömnen.

Somnade iaf som en prins, men vaknar 0230 av en sån fruktansvärd klåda. Den höll på i två timmar oavbrutet. Skabb kanske ni tänker och det gjorde även distriktssköterskan när jag var dit för nån månad sen. Den salvan jag fick då hjälpte inte kan jag berätta. Nej, in till en riktig doktor, som direkt säger att det inte är skabb. Nej är det sant, sa jag. Ja jag tror att du har nån slags kontaktallergi. Jaha sa jag och fick ett recept utskrivet. Tavegyl för den som är intresserad. Tog mig iaf upp ur sängen och petade i mig en tablett. Fortsatte klia i en 20:a innan tabeletten började verka och snart så såg man en självlysande grön John Blund igen. Självlysande undrar ni......det är bra skjuts i tabletterna svarar jag då.

Nu lyckades jag vakna 11 och grejen när man har tagit en tablett på kvällen/natten är att rullar du inte ur sängen direkt, så kommer du somna om inom kort och sova till minst kl 14. Lyckades ta mig upp och sätta mig i "bloggrummet". På med "Dont look back in anger" på bra volym och sen igång med korvfingrarna bara. Men vart tog träningsvärken vägen? Ja inte är den här iaf. Nog för att jag vet att jag har överlägsen grundkondition, men efter gårdagens urladdning så bör det kännas lite i benen iaf, men icke. Träning 2115 på IP ikväll. Blir dock ingen boll för mig skulle jag tro då knät kändes lite instabilt i vissa klättringar igår.

Jag åker upp och visar lite klass helt enkelt, som Lebron James här nedanför...



//Maskinen™




Kommentarer
Postat av: Pippo

Du är kunglig Crille

2009-02-05 @ 13:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0