Gajen lever på lånad tid..

Jag vet att folk brukar döpa utrustningen dom har i "mellangården" såsom Pullan & Skräppa typ, men döper folk sina bilar? Jag är en utav dom som döper mina bilar. Jag har haft tre bilar i mitt liv och här har vi namnen på dom:

1. Slaghöken (Volvo 142, gjord 1974)
2. Silverslagarn (Volvo 144, gjord 1974)
3. Gajen/Kebabraketen (BMW 316, gjord 1995)

Gajen är som sagt den bil jag håller på att avverka just nu och som rubriken säger så lever den på lånad tid. När det blir lättare att räkna upp vad som INTE är fel på bilen, då börjar det nog bli dags att byta, laga eller varför inte fixa så att någon snor den och bränner den eller något.

Gajen har stått i ett par veckor nu och det var inte meningen att den skulle komma ut idag heller då jag hade tänkt ta en promenad till jobbet. Masade mig ur sängen vid 9-snåret efter att ha betat av Oasis konsert ifrån Wembley förra året. Mycket talar för att det blir Sthlm och Oasis på onsdag. Här har ni det magiska inledningsnumret ifrån Wembley låten som spelas så ofta på Rock Band i pojkrummet! Iaf, så kommer jag ut i vardagsrummet och det är snö upp till fönsterrutorna. Det såg precis ut som att det var taget ur filmen "Day after tomorrow" eller något. Då insåg man att man var tvungen att gå ut och mecka lite med Gajen. Sagt och gjort, så petade man på sig bilmekanikerkittet och gick ut och skruvade lite. Konstgjord andning skulle man kunna kalla det. Men nu sitter jag ju här på jobbet och det är tack vare att Gajen gjorde ett hästjobb i ovädret.


En skaplig grej skedde runt 2 inatt ändå. Från ingenstans får jag ett msn-meddelande ifrån en tjej som helt sonika skriver...jag läste din blogg och jag kan bara hålla med. Vi tjejer är oxå svin.

Det visste jag iofs redan, men det är ju faktiskt skönt med människor som erkänner att det stämmer.

Nej nu ska jag fylla i min lönerapport så att det blir lite stål..

Hörs senare



//Maskinen™ - Bilmekaniker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0