Godmorgon världen

Kanske fel uttryck í rubriken, för nu får man ju höra det gamla vanliga:

* Fyfan, du sover hela jävla dagarna! (Fel, det gör jag verkligen inte. I själva verket så sover jag inte ens på nätterna)
* Asså du har ett sånt jävla fint jobb, du jobbar fan aldrig (Fel, jag jobbar jämt. I själva verket är det du menar att jag bara har betalt för ett utav sex heltidsjobb)

Nu skulle jag kunna göra denna listan oändlig, men det hinner jag inte. (Läs det inom parenteserna i meningen ovan) Jobbar man så pass mycket som jag gör, då blir det svårt att se skillnad på arbete och ledighet. Nu är det ju så att ordet ledighet inte ens finns i min vokabulär. Det jag gör, är att jag gör mina jobb så pass skickligt, att det kanske uppfattas som att jag är ledig. Verkligheten är dock en annan..

Det är inte så att man Magnus Klassons dagar direkt som beskrivs här under:

1600: Blir väckt av hunden, som vill ha mat. (Hunden har lärt sig att kissa själv på toaletten eftersom den vet att det är helt omöjligt att få kissa innan 1800 på dagarna) Magnus surnar till och säger åt hunden att laga något själv.

1800: Magnus blir väckt av hunden, som serverar frukost på sängen + att den har loggat in på Lunarstorm åt honom.

1830: Han petar i sig frukosten ganska snabbt och tar sin lilla biljardköväska med sig och går mot hans eget Mecka, dvs Biljardhallen på Svea-torget. Väl på plats så har han ju givetvis ett eget skåp med sitt namn på.

2110: Biljarden har stängt för 10 minuter sen och nu är han hemma igen. Tog stryk av Tom Storm i trevallarscarambole med 5-3 i matcher och är givetvis inte glad över detta.

2112: Hunden borstar Magnus tänder efter att han har druckit sin varma Oboy

2115: Magnus har nattkissat och har nu även petat ner sig i sängen

2127: Magnus har somnat efter att hunden har räknat får åt honom

2127-1600 Sover som ett barn


Det där kan man kalla fina dagar. Fantasi för en knegare som mig, vardag för allas våran superstar.

Så hur ska jag lägga upp min dag för att hinna med allt nu då? Jag vet inte, men det löser sig alltid som är ett utav mina käraste ordspråk. Det kan nog bli en pilsner framåt kvällen om man har tur. Kanske se nån tveksam match i allsvenskan (Leksand - Mora) på TV. Ja den som lever får se...

Nej nu kallar plikten. Disken ska in i skåpen och fasaden ska putsas på alla hus på Tjärna Ängar......jag gör det givetvis helt ideellt...husen asså


Det var en svensk potatisälg som åkte till USA och blev mo(o)s(e)



Maskinen™

Kommentarer
Postat av: Sandra

Färdigskuren ost....

2009-01-23 @ 14:34:03
Postat av: DEN RIKTIGA MASKINEN

HAR MAN 6 HELTIDSJOBB OCH BARA FÅR BETALT FÖR 1 AV DOM KANSKE MAN SKA TÄNKA OM!!!

2009-01-23 @ 14:35:02
Postat av: Maskinen

Ör så pass upptagen att jag inte hinner skära osten själv. Alternativet att vara utan var inge bra tyckte jag...



Till höstformen



Jag visar bara hjärta för dom som inte är lika bra....hmm host...har det lika bra

2009-01-23 @ 15:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0