Heldag med #16

Var över ett dygn sen bloggen uppdaterades och det finns det orsaker till. Givetvis spelade gårdagens slitna själ in sitt efter lördagens hattrullande på Bolle. Men den största anledningen är ändå dagens heldag med #16 aka Jimmy aka Robin.

Vaknade redan vid sju av en rad olika anledningar. Lyckades somna om, men väcks av det sedvanliga sms:et ifrån #16 när man väl lyckas sova ett par timmar i streck. "Hörru, gör du inget att än att sova...fitta" Alltid den sedvanliga vackra blöta ängen (som fitta nu tydligen betyder enligt wikipedia) som avslutar sms:et. Var bara att peta upp sig det och ta sig till Teknikdalen där dagen började med lunch. Korvstroganoff och ris var det som förtärades. Dock var den jävligt tveksam. Ingen maskinenklass direkt.

Sen började Maskinen och #16 sin resa. Började med att peta in 6,5k på banken. Efter det tog vi oss till ÖB, fiskade varsin kundkorg och sen började shoppingen. Vi hann inte längre än till Galleriet inne på ÖB innan #16 stannade till och där blev vi kvar i en 30 minuter iaf. Tror han köpte varenda tavla och affisch dom hade kvar. Maskinen petade i verktyg i sin korg eftersom han hade slitit ut sina gamla. #16 nöjde sig dock inte med alla tavlor han hade köpt, utan det var bara att sätta sig i bilen och åka ner till Dollar$tore. Samma visa igen, varsin kundkorg, fram till Galleriet och ett pitstop på 30 min. Alla tavlor rensades även här med 2 "nakentavlor" som favoriter hos #16. Maskinen petade i lite handdukar och lakan för den kommande "King-sängen" som enligt uppgift anländer på fredag. Noterbart ifrån Dollar är att trots att vi handlade helt olika saker landade på samma summa i kassan, 401:- eller $48,9 med dagens kurs räknad.

Glömde en sak i all iver här och det var att vi var in på Nordsjö färg innan Dollar. #16 hade tydligen fått för sig att han skulle måla en tavla oxå...sjuka grejer

Sen bar det av till Jula efter det. #16 skulle tydligen köpa lampor som kunde lysa upp så att alla tavlor skulle synas. Ja han skulle ju även köpa nån tavla oxå så klart. Maskinen köpte även han lite LED-lampor och dubbelhäftande tejp. Sen bar det av till Willys för ett tacoköp var det tänkt. Så blev icke fallet då Maskinen inte orkade gå in till grönsaksdisken. Valet landade ist på lite mjölk, pytt och kycklingfilé samt en Veckans nu =) #16 då undrar ni? Jodå han var med han med och tro det eller ej, så petade han in en mjölkliter och ett.............tuggummipaket. Varför ingen tavla tänker ni då? Jag har funderat på det jag med och har kommit fram till att han gjorde en tavla (tabbe, för dom som är utvecklingsstörda och inte förstår vad tavla betyder i det här läget) då han glömde av att stanna till vid tavlorna =)

Klockan var vid det här laget ganska mycket och mat och sovklockan ringde och vi bestämde oss för att peta i oss en varsin nachotallrik på Kupolen. Tro det eller ej, men där stötte vi på Adil "Kisset" Kizil....så klart! Det blev surr om NHL 2009 och han sa, men kom då. Jag kommer, svarade jag. Petade ner mig i Adils pojkrum och kissade på Adil (3-2) och Ciwan (2-1). Grabbarna bytte spel och jag ringde min personliga chaufför (#16) och bad honom komma. Jag kommer snart, jag sätter upp ett par tavlor just nu, var hans svar tillbaka. När han till slut dök upp 1,5 timme senare så petade vi hem oss hit och han lånade projektorn samt projektorpåsen. Vi surrade lite kort om dagen och jag frågade vad han skulle göra. Tänkte åka hem och måla en tavla, svarade han. Kors i taket, mumlade jag lite tyst för mig själv sådär, innan jag begav mig på LED-ljuset. Det landade jävligt snyggt under sängen och lyste upp sådär magiskt över ängeln på väggen.

Så nu sitter jag i soffan framför brasan och lyssnar på Oasis live. Biljetterna är förövrigt beställda och landar i lådan imorrn tisdag. Dåliga recensioner ifrån Göteborgskonserten hindrade inte mig & #16 ifrån att boka VIP-platser i Globen. Vi lever bara en gång och den gången är nu. Ångra hellre det du gjort än det du inte gjorde!

På bilden ser vi #16 efter hans magiska handling på ÖB



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: ak

ha ha va roligt du skriver.. sitter här å fnissar för mej själv =)

2009-01-26 @ 21:38:56
URL: http://kalleankakarin.blogg.se/
Postat av: 16

Vernisage för alla bloggläsare torsdagen den 5/2 MELLAN KL 2100-0300 tilltugg och skumpa ingår givetvis!

2009-01-26 @ 21:44:15
Postat av: Maskinen

Så klart att du gör. Det är ju riktigt bra läsning..

2009-01-26 @ 23:58:07
Postat av: Zippo

Sluta överanvända ordet peta!

2009-01-27 @ 01:28:04
Postat av: Maskinen

Eller inte...

2009-01-27 @ 03:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0