Sopa....på soptippen

Innan jag börjar äckla ur mig om pulvret på soptippen så måste jag bara börja med att hylla trådlöst nätverk. Det här inlägget börjar inne på skithuset för att sedan avslutas på den sk "bloggstolen" ute i vardagsrummet. Nu tillbaka till incidenten på Fågelmyra på förmiddagen. Jag och farsan hade väl lastat ut ca 3,5 ton skräp ur släpvagnen och jag hade precis sopat ur vagnen och fällt upp dörren. Då hör jag någon som kommer mumlandes med Borlänge Energikläder på sig.

- Vad sa du, frågade jag
- Det går bra att sopa ur vagnarna, men inte fan sopar ni bort det ifrån marken sen efter er, svarade köttet
- Har vi åkt härifrån än? frågade jag
- Jag såg ju själv hur du nyss sopade ur vagnen, sa han...grinigt
- Ja, men vafan har vi åkt än?!, rev jag i
- Det är så jävla dålig stil, men nu gör jag det jag, sa han och borstade upp dom 10 sågspån jag hade sopat ut ur vagnen
- Gör det du, sen kan du kamma till dig efter det, svarade jag och petade in mig i bilen med ordet fitta hängandes längst ut på tungan.

Slog förövrigt upp ordet fitta och fick den här beskrivningen: Ordet fitta kommer från de gamla vikingarnas språk, Fitta betyder "Vacker blöt äng" Efter att ha läst den beskrivningen så var gubben allt annat än en vacker blöt äng kan jag lova...

Vänta, ska bara torka och gå ut i vardagsrummet....

Sådär!

Lyckades kränga iväg tvättmaskinen jag hade över idag oxå. Robin fick ett drömpris och kunde bara inte tacka nej till det. Fan man är för snäll asså. Har även petat in ett par nivålister på golvet. Blev riktigt bra med svart list till det svarta golvet.....förvånad.....nej inte speciellt jag valde ju skiten själv.

Kvällens planer ser ut som följer:

* Spela klart GoW 2
* Handboll, Sverige - Spanien
* Idrottsgalan
* Hemlagad mat....som vanligt

Nej nu är det dags att peta in sig i dom nya pojkrumsfåtöljerna som är grymma. På bilden ser ni dock den sk bloggstolen.....det är där det händer...



//Maskinen™

Kommentarer
Postat av: Fina

haha!! det där hade jag betalat ör att få se! jag älskar att se folk som tjafsar....nu när jag tänker efter så är det nog en hobby jag har!

2009-01-19 @ 18:09:19
URL: http://frubesblogg.blogspot.com/
Postat av: Maskinen

Tro mig, det var prisvärt!

2009-01-19 @ 19:46:38
Postat av: Anonym

hemlagad mat har aldrig hänt......

2009-01-19 @ 20:08:18
Postat av: Maskinen

Varje gång....varje gång

2009-01-19 @ 21:07:21
Postat av: Sanna Holst

Bra Söderlund! :) Tycker (yttrandefrihet) allvarligt att du ska fortsätta skriva såhär, och då menar jag givetvis sarkastiskt och jävligt. Inte sport och skit, du hör hemma i bloggvärlden... Gratulerar och tackar för Din vänliga gratulation på min 20-årsdag förra lördagen. Verkligen snällt...tack. Men jag måste flika in och erkänna att jag satt på HELSPÄNN hela förbannade jävla födelsedan å vänta på blombudet???? Försvann Don Juan-08 eller? Ja antar det.

2009-01-22 @ 19:56:16
Postat av: Maskinen

Jag gratulerade ju....dock till fel eller rätt(?) ålder =) Hade du inte trillat dit i kärleksträsket så kanske "Blomman" hade dykt upp :P

2009-01-22 @ 21:37:49
Postat av: Sanna

Vadå "Blomman"? Det var ju tammefan den största jävla rosen jag sett, och du med för den delen... tycker du var go på den tiden iaf, låter länge sen men det var ju inte alls speciellt long time ago =) Bästa kärleksträsket som finns isåfall. Tror jag inte kan bli mer tillfredställd än såhär.

2009-01-23 @ 13:47:14
Postat av: Maskinen

Sen är man ju en maskin oxå, glöm inte det =)



Jag är väl fortfarande go om jag inte är helt ute och cyklar..

2009-01-23 @ 14:28:32
Postat av: Sanna

Du var goare då och jag är inte ute och cyklar =)

2009-01-24 @ 14:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0