Årets sjukaste städning

Har precis avslutat en fem timmar lång städning på 45:an och det får anses som årets hittills jobbigaste av dom totalt två som varit. Tillfredställelsen efteråt kan jämföras när man har kört ett tufft träningspass. Nu gäller det såklart att hålla i denna ordning ett tag och det brukar gå bra dom första dagarna och sen börjar slarvet komma igång igen med god hjälp av polarna såklart.

Vad har hänt sen sist då? Har bl a varit till Gävle och hämtat ett förhäxat pokerbord med höstformen. Eniros vägbeskrivningar på nätet är dock inte att föredra. Stämmer inte nånstans tamigfan, men ändå så prickar vi rätt ganska omgående. På vägen hem så stannade vi såklart på IKEA och tog en klassisk kotlettrad. Nu kommer jag få skit för detta, men det är iaf sjukt roligt. När vi har lämnat IKEA och åker igenom Hofors så säger jag till Höstformen: - Vi håller käften om att vi har varit på IKEA till morsan, för hade vi sagt det så hade vi fått köpa en 3000 ljus med oss hem. Det första som händer när vi kommer till The Black Mansion är att jag råkar försäga mig att vi har sett en bra pokerstol på IKEA. Det hinner inte gå en sekund innan denna kommer ifrån morsan: - VA?! Har ni varit på IKEA utan att höra av er? Jag skulle ju ha haft ett gäng ljus osv! Jag lyckas rädda upp den med att säga att vi hade sett den i IKEA-katalogen. Vilken rysare! Men nu är det ju så att hon läser detta, men det skiter jag i =)

Storhandla aldrig utan ett fordon och med ett söndertrasat lillfinger. Promenaden med 3 proppfulla kassar ifrån Willys igår var inte rolig kan jag berätta. Men cykeln tyckte ju tydligen någon att någon behövde den bättre än mig. Bra mening! Det var det iaf värt, för den grillning jag bjuder på i min ensamhet igår eftermiddag (lite Roland i Torsk på Tallin-varning på den) var av yppersta världsklass. Fick spendera kvällen hemma hos Sexton tillsammans med Oh Ah. Sexton med sedvanlig sugga och Oh Ah med sedvanliga munbloss, då känner man tillfredställelse.

Satan har fått ett bud på 1,1 mille för sitt hus av vem vet jag inte. Däremot vet jag att det var en snubbe där i vit skjorta med lång ärm, högt uppdragna korta shorts, sandaler samt högt uppdragna vita tubsockor. Skjut mig om jag får "Stig-Helmer" som granne asså.

Nej nu ska jag runka och ta mig en svalkande dusch och bara njuta av det nystädade huset..



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: V2

tallriksmodellen det där, 50% sås. ;)

2009-07-16 @ 21:57:21
Postat av: Maskinen

Det sjuka är ju att man inte får lägga på skiten själv....men vore fel att klaga =)

2009-07-16 @ 22:05:33
Postat av: morsan

med tanke på att det var min bil som var till gävle..hade man kanske varit värd 3000 ljus...men som tack för lånet fick man tanka bilen ..ni måste haft ett hästjobb att räkna ut att jag inte skulle tjäna någon liter bensin...

som inte det skulle vara nog fick vi i black maison åka och köpa bensin till gräsklipparen som varit på besök på 45:an även där bra uträknat...men jag älskä dej ändå

2009-07-16 @ 22:36:45
Postat av: Limpan

Tallriksmodellen är ute! FFS! Bra med bild där, men jag orkar inte läsa såhär långa inlägg.

2009-07-17 @ 08:11:03
URL: http://lovely-limpan-not.blogspot.com
Postat av: Maskinen

Du måste orka, det finns inget annat..

2009-07-17 @ 10:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0