Äntligen är skiten över!

Det var med ett leende på läpparna jag hade klockan ställd igår morse för att ställa mig utanför entrén till campingen för att med megafon skrika "SKA NI GÅ HEM NU KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP" i ansiktet på dom 35.000 fjortisarna som hade spenderat veckan i 0243.

Samtidigt var det så vacker läsning på Facebook hela dagen, då alla drygt 300 jag har på listan som skrev ME LIKE i början på veckan, nu ist skrev 1 år kvar, fan att det är slut, kommer sakna min pojkvän/flickvän som jag träffade i torsdags.......för jag älskar henne, BLA BLA BLA BLA BLA. Då svarar jag upp med det enda rätta. "Skönt att skiten är slut, byt ut hela jävla bandbokningsgruppen"

T o m recensenterna börjar haka på mitt spår nu. Dom börjar inse att det inte håller att ha samma band år ut och år in + att det ska väckas ett gammalt trött band varje år som ska vara det sk dragplåstret. Nej dom recensenter med lite vett i skallen har skrivit att nu krävs det att det kommer hit lite klass. Och som sagt var, Mötley Crue är inte klass. The Killers är klass, men kan Hultsfred locka Metallica, så borde vi oxå kunna göra det. Det är väl bara att vi låter ett gäng utav alla randomband som är på festivalen dvs 95% av totalen stå över ett år. Jag menar dom har varit med i 10 år nu, då kan man fan vila i ett år. Kan inte tänka mig att det är annat än skottpengar på dom som sitter med bandbokningen. Har dom inte skyddad identitet så fattar jag ingenting. Så här går det nog ungefär till skulle jag tro över telefon när det bokas artister.

Jesper: Tja Titiyo, Jesper Heed ifrån P&L här. Samma tid samma plats nästa år och så dina sedvanliga 2 miljoner i gage?
Titiyo: Hej Jesper, det vet du. Ses nästa år igen då
Jesper: Peace!

Bästa festivalen någonsin enligt dom själva. Ja vilket jävla skämt asså!

Min egen festival då? Ja, vart ska jag börja.....vi kan börja på torsdagen då jag gick in på området för första gången och där höll jag på att bli kvar tills på söndag. Det ska tydligen vara helt omöjligt att ta sig ut ifrån området. Att man inte har en entré upp vid rondellen vid första Dagnyhuset alltså. Iaf, så hade jag tröttnat på skiten runt 2300 och skulle bara ta mig ut egentligen för att gå hem. Går fram till vakten som står och släpper ut folk igenom nån slags grind just uppe där vid Dagny typ. Jag följer med kön som går ut, men stoppas av vakten precis när jag ska kliva ut igenom dörren. "Bara funktionärer!" Tro mig, du skulle önska att jag hade hand om den här pissfestivalen din lilla låtsaspolis sa jag tyst för mig själv. Fick sedan ur mig ett "Skojar du eller, jag ska ut och hem bara" Han skojade tydligen inte utan jag skulle gå 1,5 km extra för att få lämna området. Jag går iväg nån meter, sen ser jag att vakten tittar bort. Jag tar chansen och kliver ut med ganska raska steg igenom grinden. Fan vad skönt tänkte jag när jag hade kommit en 20-25 m bort. Jag kör en liten småjogg, det är då jag hör skriket. HEJ!!! STANNA! Jag vänder mig om och där kommer tre gorillor i gula skjortor springandes. Dom suger tag i mig och kastar in mig på området igen. Jag trodde fan inte att det var sant. Försöker prata med gorillorna....jag har ett band, jag försökte planka ut ifrån området och inte in. Det roliga är att en 10-15 pers som står utanför grinden utan band smyger in på området när vakterna lämnar posten. Så dom backade en 10k på det....jag kan fortfarande inte fatta det asså. Det här var nog det största irritationsmomentet näst efter dom katastrofala banden.

Bandmässigt så såg iaf min festival ut som följer:

3 låtar John Ossy
1 låt Winnerbäck
3 låtar Mando Diao
1 låt Dia Psalma

Igår runkade jag till tanken av att pisset är över och det kommer jag att fortsätta med resten av veckan oxå!


Vill tillägna en rad till the King of Pop oxå och hyllar honom med den magiska We are the world där han förövrigt medverkar själv.



//Maskinen™ - Kan äntligen börja leva igen


Kommentarer
Postat av: Limpan

http://www.peaceandlove.nu/festival/nyheter/2009/06/30/overraskning-10/

2009-07-02 @ 13:05:16
URL: http://lovely-limpan-not.blogspot.com
Postat av: NTK

JOHNOSSI!!!

2009-07-03 @ 13:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0