Bra start på dagen!

Fan vad jag bara älskar när folk säger en sak och sen gör en annan. Är på väg att ta upp tenniskarriären igen då folk vägrar inse att jag kommer att pissa på dom även om jag sitter inne med en pingislunga. Lämnade iaf in min racket på omsträngning i tisdags. Jag sa till dom att jag ville ha 25kg:s tryck på senorna och en ny grepplinda. Det här är klart senare i veckan, kan du hämta det mellan 8-12 på fredag, för då kommer det att vara folk här. Ja visst, det funkar för mig svarade jag.

Klockan på ringning i morse, på med tenniströjan och det nyinköpta Björn Borg-pannbandet. Såg riktigt riktigt bra ut. Upp på den nylagade stålåsnan och GPS:en inställd på tennishallen. Anländer 0802 och hallen som alltid brukar vara låst, trots att det är folk där, var öppen denna gång. YES, fyfan va skönt tänkte jag och tog klivet in för att hämta mitt nysträngade monster. Men det är helt dött därinne. Känner på dörren in till shopen, men den är såklart låst. Som att det inte vore så blir jag pissad i ansiktet, när mitt racket hänger nysträngat två meter in i shopen. Jaha tänkte jag, dom är väl lite försenade eller något. Slog på teven och satte mig och kollade på Godmorgon Sverige. Väntade i 40 min utan minsta tillstymmelse till liv. Var bara att hoppa upp på åsnan igen det och ta sig hem, för klockan 9 så skulle han dyka upp, Maskinen aka Rocco (som ingår i hans latinska namn), fast han är mer känd som syrrans hund Espen.

Jag menar, jag var ju ledig ett par timmar idag, så då kan jag väl dra på mig lite jobb under dom timmarna lika gärna. Espen var lika glad som vanligt att se mig. Han kommer in, petar upp tassen i handen på mig, sen lägger han ner hakan på mitt ben. Klafs säger det när hakan slår mot benet och han lämnar en dreggelhög som skulle få en St Bernard att gråta av avundsjuka. Men man har ju sina knep. Peta i lite sömnmedicin i maten, så är saken biff. Så har jag tur nu, så får jag vila några minuter.



Fick höra en ganska rolig sak igår kväll, då en person var helt övertygad om att Krakel Spektakel egentligen hette Kakel Spektakel. Vad ska man säga om den? Fruktansvärda scener!

När vi ändå är inne på gårdagen, så köpte jag 29 år gammal in min första kaffemaskin. Mycket av detta beror på att Oh Ah gnäller ur sig varje gång han är här om det där jävla kaffet. Otroligt nog som det kaffepapper han är, så såg han till att jag köpte in fel filter oxå.....otroligt. Min premiärkopp var väl sådär måste jag säga, men övning ger färdighet! Kaffemaskinen kan komma till nytta inatt, då den 7:e och avgörande Stanley Cup-finalen spelas. Tror Puma skulle dyka ner, men den som lever får se.



Nej nu lär jag peta ner mig en vända innan Rocco vaknar...



//Maskinen™



Kommentarer
Postat av: Pom Pom

Inte en dag för sent med kaffebryggaren... Verkar som Rajala börjar få lite ordning på dig!!!

2009-06-13 @ 07:01:15
Postat av: Maskinen

När kommer Pom Pom ner på premiärkoppen då?

2009-06-13 @ 14:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0