Sjukaste festen någonsin!

Då är det inte pärlan på 45:an på midsommarafton jag pratar om utan bröllopsfesten ute på Haganäs på midsommardagen. Det var dagen då Bögpiskan sa ja ute i Torsångs kyrka. Det var dagen då vi tog slussbruden ifrån Torsång och via Runn landade på Haganäs. Det var dagen då alla släppte alla hämningar och bara gav järnet. Det var dagen då allt hände. Det var dagen D!

Vi kan börja ifrån början. Vaknar upp på 45:an efter uppskattningsvis 15st Vodka/Lime, x antal öl, päronkonjak osv kvällen innan. Jag känner lugnet, jag har gott om tid på mig, jag ska bara duscha, raka mig och klä på mig. Men på något vis så lyckas det ju såklart bli panik till slut. Men jag lyckas ändå knyta ihop säcken i tid på något vis och där stod jag redo i min äkta Armanikostym......skräddarsydd såklart.

Monstret och Oh Ah släpper mig vid kyrkan och vi går in i kyrkan eller väggen som man nog kan kalla den numer. Vilken hetta asså. Den sk Bestmannen aka Höstformen pallade inte för trycket utan höll på att svimma av framme vid altaret. Otroligt!

När vi väl är klara därinne så står Slussbruden och väntar på oss och nej det är inte Pinnens morsa jag pratar om denna gång, utan det är båten som trafikerar på Runn. Där får vi äntligen lite vätska i oss beståendes av Champagne. Skulle tippa på att jag sänkte en flaska på den timslånga turen till Haganäs. BP:s farsa aka Muschen måste ha våldtagit wikipedia eller något, för den historielektionen vi fick om sjön och bebyggelsen runt omkring var inte av denna värld. Kan även ha varit den som hjälpte mig att sänka en hel flaska oxå.

När vi slutligen hade lagt till vid Haganäs och applåderat in brudparet till deras bordsplats, så var det bara att börja leta efter sin plats. Den alltid så klassiska bordsplaceringen och eftersom man är född med samma flyt som Kalle Anka, så hamnar man ju givetvis lite kärvt till milt sagt. Längst in i ett hörn och med 3 runt omkring mig som jag inte kände ett skit (trodde jag). Det här grymt stela infinner sig. Alla är i stort sett nyktra och alla klassiska frågor och kommentarer som ställs vid såna situationer ställs såklart. "Vilken tur vi hade med vädret" "Vad sysslar du med då?" "Är du kåt?" osv osv, ja dom klassiska ni vet.

Mitt i detta pinsamma, så händer det som får dom flesta att koppla av och dra en suck av lättnad. Servitörerna kommer ut med vinflaskorna. Jag sänker det första glaset innan servitören har serverat klart alla 8 vid bordet och får en refill igen som jag sänker ganska omgående. Tittar på damen till höger om mig eller jag tittar rättare sagt på hennes bröst och inser ganska direkt, att dom där har jag sett förut, så då bör jag ju enligt ganska enkel logik ha träffat ägaren till dom oxå. Då ramlade femkronan ner och ungefär i samma veva insåg hon oxå samma sak. Tjejen och killen mitt emot blev konstigt nog roligare och roligare för varje gång som servitören besökte bordet. Alkohol är en fantastisk isbrytare.

Det hölls tal till höger och vänster och timmarna gick och sen kom han och satte sig vid bordet....Maskinen......Hasse Berggren asså. Men herregud vilken chef! Jag har fortfarande ont i magen efter den mannens uppvisning. Behöver jag ens nämna att han använde slipsen som pannband dom 4 sista timmarna på dansgolvet. Mycket av det här finns på film, men det är inget ni kommer att få se. Lovade mina bästa polare, Mackan Rosenberg, Samuel Holmén, Jon Jönsson, Ishizaki, Martin Andersson, Fredrik Stenman, Andreas Johansson och framförallt Hasse "Kungen" Berggren att vi skulle kolla på dom tillsammans lite senare i sommar på 45:an.

Vad jag än har berättat om denna kväll, så har jag pissat på den. Det går inte att beskriva med ord hur fantastiskt kul det var denna kväll, men då hade vi ju samlat dom bästa oxå.

Imorrn kliver jag på en välförtjänt 8-veckorssemester. Det är jag så värd så att ord inte kan beskriva det heller.

Nej nu lär jag in och skita


* På bilden ser vi Berggren som håller på att dö av skratt, för så roligt var det



//Maskinen™ aka nummer 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0