Trädgårdsmästare...

...är ett ord som numer regelrätt kommer att stå med på mitt CV. Snart fem dygn sen jag skrev och snart fem dygn sen jag inte jobbade nonstop ute på gården. Gårdagen var väl dock en utav mina lugnare dagar på slutet. Började tidig morgon med att ösa på gräs och jord med ett sånt pass fruktansvärt rotsystem att det borde ingå i rotavdraget. 750kg senare så gick släpet emot Forssa, där 750 kg dumpades. Efter det så gick turen upp mot farmor och den alltid så underbart sköna kommentaren när man har slitit arslet av sig är det första man får höra när man kliver in igenom dörren. "Gud vilken tid det har tagit!" Det var bara att bita ihop med vetskapen inombords att man inte ens hade tagit en enda vattenpaus hittills.

Vi fyller iaf släpet en gång till, med bla TV, soffa, cykel etc. Åker tillbaka till Forssa igen och fyller på släpet ännu mer och sen är det äntligen dags för Fågelmyra. Väl där så utspelar det sig sjuka saker. Borlänge Energi-gubben som jag skrev om bland mina första inlägg och som alltid är så vansinnigt grinig, står däruppe och drar ett par skämt när vi kastar av teven. Eller skämt och skämt, det var väl iofs i stil med "kom då ketchup så går vi", men ändå. Försökte få ihop det där och insåg ganska snabbt att gubben antagligen gjorde sitt sista pass igår innan semestern. Skulle vilja placera honom i facket "semsteralkoholist" Där hade jag även placerat mig själv om jag mot all förmodan skulle få nån slags semester nångång.

När vi äntligen var klara med allt som låg på släpet, så vek vi av in till stenkrossen som ligger granne med tippen. Stack åt nån kille i grävskopa en hundring, sen lassade han på 1 ton 11/16 grus på släpet. Tillbaka till Forssa igen för att hämta trimmer, barbord och stolar. Sen var det tillbaka till 45:an igen. Lassar av 1 ton med spade eftersom släpet givetvis inte går att tippa. Sen preparerar jag den nya parkeringen på uppfarten något magsikt vackert plus att jag fyller ett utav landen på baksidan med grus. Kan bli en fontän eller något i framtiden på gruset.

Ganska mör efter detta, så jag tar ut mitt lilla högtalarkit på baksidan och hittar deget med lite skön musik. Då händer ju givetvis det som dom flesta har varit med om..........den tittande grannen! Böggubben snett över bara ställer sig och glor inifrån sitt hus och jag vet ju varför han gör det oxå. Tanten som bodde på 45:an innan mig tog knappast ut sitt högtalarkit på baksidan och hittade deget om vi säger så. Jag antar att musiken inte passade honom riktigt. Då var det ändå ganska lugn musik på. Jag hade kunnat tagit vilken kamp som helst i detta läge, så jag slog på lite dödsmetall på Ipoden och höjde ljudet ett par snäpp, tog min stol, vinklade den emot där han stod och glodde, satte mig lugnt ner och bara stirrade tillbaka med ett litet lätt hånflin. Tog väl en 3 minuter innan till slut gav sig, men han var ändå tvungen att bjuda på en klassiker efter det. Ja ni vet vad! Han byter såklart rum och kör smygen fram bakom gardinen. Vilket jävla papper asså.

På tal om grannar, så har Satan bestämt sig för att lämna. Hon har köpt en lägenhet på Dagny. Nu finns det alltså ett gyllene tillfälle för den som vill bo granne med Maskinen. Skulle tippa på att utgångspriset landar runt 1.1 miljoner. Det är en piss i havet för att få bo bredvid legenden!

En notis som precis ramlade in via djungeltelegrafen. Oh Ah fick till det med mitt gamla ligg inatt igen. Ryktena säger även att dom är tillsammans nu och kanske kommer att köpa Satans hus. Vore magiskt!



//Maskinen™

Kommentarer
Postat av: V2

hahaha.. du är fan magisk.. :) SKRIV MER!

2009-06-18 @ 13:26:36
Postat av: Anonym

Du har ju semester hela tiden..

2009-06-24 @ 22:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0