Gnäll på uppdateringen..

Det har börjat viskas ute i kulisserna att Maskinen uppdaterar bloggen för sällan. Jag förstår att ni vill läsa min kärlek och det kommer ni att få göra i fortsättningen oxå. I det här fallet är det så att jag gick direkt ifrån ett 27-timmarspass på mitt betalda jobb, därefter direkt hem och börja skruva på kabinen. Det är först nu, efter 36 timmars konstant arbete som jag får en chans att kludda lite på bloggen.

Kabinen är ett fruktansvärt hästjobb att göra. Hade nog varit värt en tusing eller två för att slippa peta ihop den. Men nu är det ju så att man är en maskin och då anlitar man inte folk, då gör man det själv.

Imorrn vill Puma släpa med mig på nån after ski i Nybrobacken av alla ställen. Det är inte ofta han får ledigt av regeringen där hemma, så då är det bara att följa med. Men absolut ingen krog som han uttryckte det. Pengabrist ska tydligen vara anledningen. Inte en chans sa jag. Givetvis är det regeringen som sätter käppar i hjulet för en magisk kväll på Kladdiga Golvet.

Vansinnigt sliten i skrivande stund och har jag tur så får jag sova till 0600 imorrn bitti.

Har en fantastisk historia att berätta om Thailandsresan. Kvällen vi träffade Linköpingsgrabbarna för första gången, så hade vi bestämt att vi skulle ljuga om vad vi hade för yrken osv. Jag och #16 var pokerproffs och miljonärer. Mexaren var fotbollsproffs i Chile. Nu blev det ju så att vi blev att hänga mycket mer med dessa killar, Jag var smart nog att berätta redan dagen efter att det inte var så som jag hade sagt. Men #16 fick storhetsvansinne och bara mosade vidare på storyn. Det fantastiska med denna historia är att när vi kommer hem, så avslöjas det att även grabbarna ifrån Linköping har bluffat dom med, med ålder yrken osv. Så när dom kommer upp på Peace & Love till sommaren, så har vi åtminstone en underbar historia att skratta åt. Jag menar, hur många har inte spelat en roll när dom är utomlands eller i en annan stad? Det är nog mer regel än undantag och när historier avslöjas så är det ju bara för fantastiskt!

Nej nu blire sängen i några timmar......dom enda denna vecka



//Maskinen™


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0