Magiska våfflor hos farmor

Det är bara att konstatera en sak iaf......det vägrar att sluta snöa. Någon måste ha gnällt in all denna snö och den som har gjort det, har gjort det med samma klass som Andreas "Norpan" Norrström brukar gnälla in sina resultat när han har tippat. Det är en fröjd att sitta bredvid Norpan tex en lördagseftermiddag och bara höra lines som "Det här händer fan bara mig" och "jävla kukbolton" för att minuten senare se bollen gå i mål till Norpans fördel och 10k ramlar in på kontot. Fantastisk underhållning...

Gårdagen började iaf med lunch tillsammans med syster, kusin Fredrik, hans flickvän Lisa och deras dotter Signe uppe hos farmor. Våfflor stod på menyn och hon gräddade oavbrutet ifrån 1030 till 1245. Vet inte hur många liter satsen var på. Men gott var det iaf. Att grädda våfflorna brukade vara farfars jobb, men nu finns han som sagt inte längre här på jorden tyvärr =/ men farmor är fruktansvärt stark och bearbetar det grymt bra måste jag säga. Det var iaf hur trevligt som helst att kunna sitta ner och prata allihop. Många skratt och mycket nostalgi är nog en bra sammanfattning.

Efter det släppte syster av mig på IP och där mötte #16 upp kvarten senare för att se Dalkurd spela ur VSK ur Svenska cupen. Sen petade vi ner oss mot 45:an, men innan det så gjorde vi ett pitstop på Hemköp och köpte på oss lite snask innan vi slutligen kunde sjunka ner i varsin biofåtölj och hitta deget.

Först såg vi när Växjö kissade på Leksand uppe i ladan. Sen blev det en massa jävla zappande innan vi bestämde oss för att lira NHL. Efter 10 spelade matcher stod det 5-5 i matcher och klunsen skulle avgöra hemmaplansfördelen i den avgörande kampen. 1.....2.......och en påse ifrån #16......behöver ni ens fråga vad jag tog? Nej det behöver ni inte.....givetvis nyper jag av påsen med en juniorsax och #16 var sönderläst som vanligt. Jag tar Detroit och han San José. Planenligt gör jag 1-0 på hemmaisen, sen börjar riggen. Han har kommit på något jävla fusksätt att göra mål på som det inte går att försvara sig emot.......jävla buggfitta i spelet. Så han gör 4 raka såna mål som det lilla ludret han är och då får jag helt sonika nog och stänger av skiten. Sen kollar vi på en halvmjuk gymnastikfilm innan han beger sig hemåt och jag beger mig in i verkstan.

Nu lär jag väl ut och skotta antar jag. Det har ju kommit en halvmeter på ett dygn nu. Så det blir att skotta en meterhög snövall för min del då. Min halvmeter plus den halvmeter Satan har kastat över oxå...



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: Annika

hahaha.. jo det verkar eka men det gick så taack så mhemskt mycket för hjälpen... jag är ny när det gäller bloggandet!

2009-03-23 @ 14:33:43
Postat av: Anonym

Du verkar ha hittat till den bästa bloggen direkt ändå =)

2009-03-23 @ 16:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0