Nattsudd med #16

Vansinnigt sliten klev jag av jobbet vid 11 idag och tog en kort promenad upp till sjukhuset för vidare färd med 602:an till Vägverket. Får en bra plats näst längst bak i bussen, så att det bara är att kliva rätt ut genom den bakre dörren när det var dags. Färden går bra och vi stannar till vid Centrum i några minuter och det är då det händer. En hel jävla dagis eller lekisklass som ska till Jax väller in på bussen. Jag har tamigfan barn framför mig, bakom mig, bredvid mig och tror även att jag hade nån på mig oxå. Bussen börjar åka och då händer väl det som kan vara bland det drygaste som finns såklart. Ungjäveln på stolen framför vänder sig om och bara stirrar något helt vansinnigt utan att säga något. När han har stirrat i en minut, så bara kryper det i mig, men jag kan inte säga något eftersom deras fröken sitter alldeles bakom mig. Jag var så oerhört sugen på att säga typ något i stil med "Har du käkat glosoppa" eller "din mamma luktar krydda", men jag fick vackert hålla mig. Skaplig befrielse när bussen stannade till vid Vägverket nån minut senare.

#16 kom och hämtade mig nån timme senare och vi tog en lunch på Kupan. Mexaren anslöt även han och han petade i sig "ett löv" med pommes. Vi satt kvar bra länge och äcklade ur oss innan Mexaren tackade för sig och jag och #16 petade hem oss till 45:an.

I med NHL 09 och fyra matcher senare så stod det 4-0 i matcher till #16. Tror att jag gjorde 3 mål på dessa 4 matcher och det fanns inte tillstymmelse till förbättring. Det är då det sker! Maskinen väljer Boston Bruins i match nummer 5 och allt klaffar. #16 spel låser sig totalt och 4 matcher senare så står det 4-4 i matcher och #16 är vansinnig! 2 matcher senare står det 5-5 och det är i 11:e matchen det ska avgöras. Jag vinner matchen med 4-2 och #16 är en knäckt man. Det jobbiga med detta maraton var att vi missade finalen av "Den rätte för Rosing". Vi tog dock revansch när vi klämde igenom två Big-Brother-program ifrån 2003 då Rosing medverkade. Fantastiskt dåligt och underhållande!

Klockan är strax 0115 och jag ska väl surfa runt lite tänkte jag..

Höres då



//Maskinen™

Kommentarer
Postat av: halvar

det blev Hugo och maria blev så glad,såg ut som när jag fria till henne konstigt program det där ;)

2009-04-01 @ 06:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0