På Hela Huset är det djungelns lag som gäller

Värmen börjar som sagt visa sig korta stunder på dagarna och vi ser sommaren närman sig långt fram i tunneln. Det finns en sak med sommaren som vi måste hata ändå. Det är att Hela Huset har ett 4 månaders sommaruppehåll. För det är på hela huset det händer i denna stad. Vad som helst kan hända innanför Galaxens murade väggar. Så fort folk kliver innanför dessa murar, så förvandlas dom till djur som inte vet vad lagar osv betyder. Därför är det tur att Hela Huset Gungar är ett ställe helt utan lagar. Det är ett ställe där vigsel och förlovningsringar verkar bli "osynliga" trots att man har sin partner innanför samma murar. Det är ett ställe där framförallt tjejerna, blir som killarna är på alla andra ställen. Det ska klämmas, komma med skamliga förslag, helst tonårshångla med så många som möjligt och givetvis ska man vara helt jävla ninja. Men ta detta på rätt sätt nu..det här är ingen sågning, det är en hyllning...man kan inte annat än säga, "Det älske jag" till detta fenomen.

Sen finns det ju givetvis folk som måste inse att man inte ska vara tillsammans osv. Mycket handlar om att man måste lita på sig själv, sitt självförtroende, sitt leverne och våga ta klivet ur ett förhållande trots att det i vissa fall t o m är barn inblandade. Nu vet jag att många tänker i dessa banor: "Vi måste försöka hålla ihop för barnens skull". Lägg ner dessa tankar ögonblickligen. Erat leverne och bråk kommer att ta mycket värre för barnen om ni väljer att hålla ihop. "Men jag kommer inte att hitta något bättre iaf" För i helvete, kamma till er nu. Det är väl klart att ni kommer, släpp sargen och den sk tryggheten och våga tro på er själva. Eller detta exempel: "Man står inte ut med varann överhuvudtaget, men väljer att hänga ihop och må dåligt för att man inte klarar av att se sin partner med nån annan". Nej men lev olycklig resten av ditt liv ist då. Ditt val, ditt problem. Eller du kanske har en partner som prioriterar fest varje helg istället för att umgås med sin familj för att ist bete sig som en fjortis ute på lokal. Sånt där går så jävla bort bara. Har man satt barnen till livet, så ska man fan ta ansvaret oxå.

Tillbaka till huset igen och ett praktexempel jag sprang på i lördags. Jag står och pratar med en tjejkompis och hennes kompisar då hennes fantastiskt dyngade och svartsjuke pojkvän helt sonika kliver upp bakom henne och tar ett bowlinggrepp över fittan bara sådär. Sekunderna innan sade jag till hennes kompisar, att kolla nu, nu kommer han komma upp bakom henne och köra in händerna innanför hennes tröja och klämma på pattarna. Jag hade fel, det erkänner jag, eftersom han greppade fittan ist för brösten. Anledningen till min gissning är att nån månad tidigare så skedde exakt det jag gissade på. Magisk kille och i samma veva magisk tjej oxå, med tanke på att hon är sjukt olycklig men ändå inte gör något åt det. Vafan är det med folk? Är det så svårt att säga, dra åt helvete jag vill inte ha mer med dig att göra. Nej då kör vi på försvarsmekanismen ist. "Han är ju snäll ibland. Han är ju nykter en dag i veckan iaf. Han är dittan och dattan tamigfan åt alla jävla håll." Jag ska berätta vad han är. Han är en jävla fitta och gör man som drabbad inget åt det heller, så är man oxå en jävla fitta. Hur många har inte detta problem? Jag känner precis hur många som helst, som träffar nån av alla punkter jag har skrivit i detta inlägg. Ta tag i det och det säger jag inte för min skull utan för eran. Det gör kanske ont ett tag, men hellre det än att må som Grillfors resten av livet!

Lite knöligt skrivet kanske, men jag får nog fram min poäng känns det som.

Orkar fan inte skriva nå mer om det där just nu asså, man blir bara förbannad. Hade iaf en fantastisk skrattfestdag igår tillsammans med #16. Vi nötte bla av "Den rätte för Rosing". Man måste älska när 35-åringen sitter och tonårshånglar med en 19-åring som ringer hem till sin mamma för att få tips till en dikt som tydigen skulle skrivas till Sveriges mest tveksamma överläpp




Skrattfest nummer 2 var något jävla frågeprogram för barn på trean med ett gäng jävla fittbrats i tioårsåldern. En unge och en kommentar har etsat sig fast alldeles extra. Ungen är brillsnok, har rödare hår än Jörgen Jönsson och ser ut som ett krockat skithus. Till råga på allt så var han en sån jävla besserwisser oxå. Ni kan vara så säkra på att det jublades på 45:an när det lilla ludret åkte ur med 4 pers kvar i tävlingen. Stående ovationer i biorummet när krokodiltårarna började rinna på Jörgen! Kommentaren kom ifrån en annan kille som Sonic skulle kunnat tänka sig att ligga med om några år. Han får frågan: "Vilket djur är det vi tänker på som man inte ska köpa i säcken?" Sonics ligg tänker vansinnigt hårt i 10 sekunder innan han svarar.........kaninen. Vafan är det frågan om.....KANINEN i säcken?! Vi ligger fan på golvet med magkrämpor i detta läge. Det är så fantastiskt att få skratta ur sig ordentligt asså. Vi nötte även av "Lets Dance-finalen". Att inte Bagge vinner är ett skämt. Sen är det ju ruskigt kul att se en grizzlybjörn dansa, inget snack om det. Betyget ifrån Tony Irving borde ha lytt: "Men....det här är inte rumba!"

Nästa hela huset utspelar sig den 25:e april om jag inte är ute och cyklar. För ditt eget bästa, se till att inte missa denna show! Maskinen kliver upp på 29 bast när klockan slår 0000 inne i Schlagerbaren. Då är det exakt ett år kvar tills den magiska gränsen som vi i tennisspråk kallar 30-love..

BTW, det optimala svaret på ett sms med frågan "hur skönt var det?" måste vara "Det var hur skönt som helst!". Var iaf det sistnämnda som ramlade in i inkorgen på förmiddagen idag. Maskinen är ett monster!



//Maskinen™



Kommentarer
Postat av: Din hemliga beundrare

Laila Bagge borde icke ha vunnit. SÅ, nu har jag lämnat min åsikt....

2009-03-30 @ 17:44:47
Postat av: Anonym

Mh skulle nog dock inte vilja gå på hela huset.. låter som överkåta 40 åringar som måste patetiskt visa att de fortfarande är i form, och kan få något. Skulle kunna jämföras som i en fjortis fest på flamigo...

2009-03-30 @ 19:21:51
Postat av: Maskinen

Till min beundrare



Du tycker att grizzly var värd guldet? Du måste ju ha missat Bagges sista dans till All by myself...Både jag och #16 sitter med tårarna i ögonen.



Till anonym



Du beskriver det sjukt bra...förutom att det inte stämmer överhuvudtaget..

2009-03-30 @ 20:19:33
Postat av: Anna

Hats off to you, dear Sir Dude, som vågar kalla barnet ett luder, folk är för jävla rädda för att erkänna att barn kan vara lika jävla(om inte mer) fittiga än fullvuxna peeps ibland(ofta).

2009-12-22 @ 22:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0