Pannkakor med våfflan

Efter dagens stenhårda gympapass borta i Hedemora, så tog vi oss till Tekniken, jag, Sigge och våfflan. Den sistnämnde klev in på ett 3-timmarspass idag då Puma vek ner sig. Torsdag = pannkakor och våfflan högg in. Det gjorde även jag och Sigge och dom var riktigt fina måste jag säga.

Kom att tänka på en sak när jag satt och sket idag. Varför har dom flesta tjejer i ett förhållande så oerhört svårt att hitta på saker när deras kille ska iväg och hänga med grabbarna en kväll, för att ta ett exempel? Det blir så jävla synd om er och ni blir helt handlingsförlamade. Det verkar vara helt omöjligt för er att ta upp telefonen och ringa till en kompis eller varför inte hitta på nånting helt själv där hemma? Uttryck som "men vad ska jag göra ikväll nu då" eller "knulla dina jävla polare ist då!" är alltför vanliga i dessa situationer när du precis ska kliva ut genom dörren där hemma. Det ska spelas på samvetet varje gång, trots att det har varit ok för henne hela veckan att du ska hänga med grabbarna. Ju närmare dagen vi kommer, desto grinigare flickvän.

Vi vänder på det. Flickvännen ska iväg med tjejerna en kväll och vad händer med oss? Jo vi ser möjligheterna! När hon är på väg att kliva ut genom dörren, så knyter vi ist näven i fickan, ler som en dansbandstrummis och önskar henne en trevlig kväll, sen skrider vi till verket. Vi killar klarar av att plocka upp telefonen och ta dit en eller flera polare om vi vill det. Men vi har även den unika egenskapen att vi klarar av att vara helt själva en kväll och ha det jävligt bra. Man lirar tv-spel, kollar på TV, surfar eller egentligen vad fan som helst och man mår som en kung.

Varför har dom flesta tjejer så oerhört svårt med detta? Jag har inget bra svar på det, men är ganska säker på att dom som klarar av det, har en vana att kunna hänga med grabbgäng osv och dom gillar att göra det oxå. Hur många gånger har man inte fått höra av tjejer att......."jag hänger hellre med killar, för att ni är mycket rakare på sak och blir det tjafs så tar ni det direkt ist för att prata en massa skit bakom ryggen som tjejer har en förkärlek att göra". Jag är beredd att hålla med om detta utan att säga att vi killar är fantastiska. Men när det gäller detta avseende, så är vi vassare än er, det är bara att acceptera det. Sen har ni grejer ni är vassare än oss på, inget snack om det. Diska, städa, tvätta och laga mat är några exempel =)

Det här är vad jag tycker och det jag tycker, brukar visa sig stämma oxå..



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: Anonym

"ler som en dansbandstrummis" länge sen jag skratta så ensam i rummet ,redan en klassiker.

2009-03-26 @ 20:36:39
Postat av: mackan

poesi!

2009-03-26 @ 20:51:30
Postat av: Maskinen

Har jag fel så säg till..

2009-03-26 @ 21:27:33
Postat av: Anonym

Fantastiskt inlägg!

2009-03-26 @ 21:39:41
Postat av: Anonym

Makalöst träffsäkert inlägg. Mitt i prick åter igen Maskinen!

2009-03-26 @ 22:17:17
Postat av: Maskinen

Formkurvan är stigande..

2009-03-26 @ 22:20:39
Postat av: C

Va fan har du varit in i mitt huvud de senaste 48 timmarna eller?

Så fruktansvärt pricksäker!

"spela på samvetet" åååh!



Bästa inlägget på länge!

2009-03-26 @ 23:10:05
Postat av: Maskinen

Har bott i ditt huvud senaste 48 såklart..

2009-03-26 @ 23:20:49
Postat av: big dave

"ler som en dansbandstrummis", var länge sen jag skratta så ensam, redan en klassiker.

2009-03-27 @ 14:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0