Rajala är lite utav en Rockbandgitarrist...

Årets säkraste vårtecken är här igen. Ja att Leksand missar Elitserien såklart. Samma inledning precis som vanligt dvs 2 raka förluster. Nu väntar Gnaget borta på onsdag och det skulle inte förvåna mig om förlustkolumnen har tickat upp på 3 efter matchen på Hovet.

Det var sega gubbar på mig när jag gick upp i lördags vid en 8-tiden iaf. Bestämde mig för att dra till mor och far i ett par timmar på förmiddagen. Det var riktigt skönt att bara koppla av och ta en kopp kaffe och bara känna lugnet. Efter det så tog jag mig förbi hos #16. Han städade för fulla muggar då han skulle ha en förpärla senare på eftermiddagen. Lyckades iaf få med honom på en lunch innan jag åkte hem och såg när Liverpool krossade United. Första gången i mitt liv jag har hållit på Pool tror jag.

Under den matchen dyker det magiska sms:et upp. "Tja, finns det nå planer för kvällen....Rajala" Då förstod jag direkt att han var törstig. Om jag hade planer på att ta det lugnt innan sms:et kom, så var det bara att ändra dom. "Vi styr upp något", skickade jag tillbaka samtidigt som jag la in skumpan (pilsnern) på kylning. Drog ett snabbt sms till Mexaren och frågade om han var på. Ge mig en timme sa han...du får 30 svarade jag.

Jag åker och hämtar Mexaren och vi kör igång Rockband. En 20 min senare ringer det på dörren och Oh Ah Rajala äntrar 45:an. Han är lite för blyg för att kliva in i bandet direkt utan han börjar knäcka sina Heineken medans vi öser på. Efter en 5-6 öl känner han sig redo att kliva in på guran. Jag tycker att vi förklarar ruskigt bra hur det går till och vi startar med en enkel låt, Creep med Radiohead. Alla som har spelat Rockband vet hur simpel den här låten är och framförallt på easy som Rajala lirar på. Maskinen 99% på hard på sången, Mexaren 98% Medium på trummor, Rajala 43% easy på gitarren. Jaha tänkte vi, det här kan bli svårjobbat. Vi kliver på låt 2, All the small things - Blink 182. 73% på Rajala den här gången. - Fan nu har jag det här, sa Jimmy. Låt 3, When you were young - The Killers. 17%(!) på Rajala =) Så här höll det på fram och tillbaka och det var en ordentlig skrattfest ett tag där. Sen kammade han faktiskt till sig ett tag och snittade runt 90 ett antal låtar, men sen plockade han fram Minttun och då var vi ju rökta alla tre.

Det är magiskt hur det inte går att misslyckas med denna Minttu asså. Förbannat fina grejer det där. Vi tog oss iaf ner mot staden med taxi runt 2330-snåret med destination Bolanche. Dom planerna fick vi ändra omgående då kön var snarlik den som brukar vara på juldagen. Plan B.....kladdiga golvet, Liljan asså. 90 bagis senare var vi inne på kladdiga golvet och beställer in en varsin Redbull-Vodka. Drar i oss den samtidigt som Jimmy blir uppraggad av en boll. Innan han gör något dumt så bestämmer vi oss för att ta tjuren vid hornen och ställa oss i Bolanchekön ändå.

Vi kliver över och som den VIP jag är, så frågar vakten när han ser att vi är på väg att ställa oss i kön hur många vi är. Vi är tre pers svarade jag och han vinkar fram oss och vi kliver förbi hela kön precis som det ska vara. Väl inne, så ska det ju givetvis in med mer sprit. Maskinen plockar fram kortet och bjuder en redan dyngad Rajala på en Razz/Ramlösa.....givetvis på flaska.

Det var faktiskt kul på Bolle denna kväll. Träffade många gamla kändisar osv. På tal om gamla kändisar, så var ju #16 där.....dyngad såklart. KIK-dam var där....dyngade såklart. Eljans var hemma ifrån Thailand...tro det eller ej.....dyngad. Alla var dyngade, vissa mer än andra. Svarttaxi hem för en hunka efter krogen får anses som ok ändå. Att #16 tar taxi hem dom 150 meterna han bor ifrån stan är dock inte ok.

Gårdagen då? Jo jag vaknade tidigt, med god hjälp av vissa personer. Får tacka för det. Dom två saker som är värda att nämna ifrån gårdagen är väl egentligen bara att jag käkade lunch på Helenas tillsammans med #16, Sandra och Mickis. Sen tog jag och dom två sistnämnda en promenad runt fältet efter det. I övrigt så bestod dagen av deg samt att titta på "Den rätte för Rosing" Men vilket jävla skitprogram. Så dåligt att man måste se det asså.

Undrar om man ska ta sig lite frukost kanske. Bilden nedan är tagen på våran Thailandsresa. Ni får ju gissa vem som är vem på bilden. Inte spec svårt antar jag..



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: M.F

hahah!! störtskön bild! Mexaren - Maskinen - #16 =)

Och taxi för #16 är inte ok.. håller med helt :)

2009-03-16 @ 12:14:27
Postat av: Maskinen

Bilden är underbar =)

2009-03-16 @ 13:50:28
Postat av: Puffen

Världsklass på bilden! Sitter här och gråter av skratt!

2009-03-17 @ 16:48:05
Postat av: Maskinen

Inte ska du vara ledsen =)

2009-03-18 @ 19:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0