Himlen är oskyldigt blå..

..som ögon när barnen är små. Det är ju dom första raderna i Ted Gärdestads magiska låt. Idag är himlen vansinnigt blå, men är den oskyldig? Nej, jag skulle vilja säga att den är skrämmande. Dock på ett härligt vis. Det ligger nånting och lurar. Kanske sker det idag, kanske sker det imorgon eller det kanske inte sker alls helt enkelt. Vad är det här för jävla dravel då? Ni som har hängt med hela bloggresan vet att jag i tidigare inlägg har skrivit att när jag väl får en känsla att det kommer att hända något, så jag har jag väldigt sällan fel.....rättelse, jag har aldrig fel. Så det lär väl märkas om inte annat. Vilket jävla tveksamt stycke här ovan asså, det är så tveksamt att jag måste behålla det.

Dyngad? Ja om det hade varit så väl. Jag sitter iofs och lyssnar på Jöback, men ändå. Det är så att man vill sjunka igenom jorden just nu. Precis som i skolan när läraren ställde en fråga som man absolut inte ville svara på och man försökte se så oskyldig och liten ut som möjligt. Men i 10 fall av 10 vem fan pekar han på........såklart! Det måste vara nånting som ingår i lärarutbildningen det där. Lika med fotbollstränare för er som har lirat boll. Dom står tamigfan i vägen varje gång det blir en målchans osv.

Näsan rinner som en tonårsballe på skolavslutningen. Hoppas verkligen inte att man har dragit på sig pollen på äldre dar. Men tydligen så ser jag ju inte spec gammal ut enligt kassörskorna på Systembolaget. Dom 3 senaste gångerna så har man fått visa legitimation. Det blir nog så när man tar hand om sig så pass bra som jag gör. Allt jobb och slit har tydligen gett utdelning. Sen att man har en vansinnig popfrilla som iofs kommer att ryka imorrn gör ju inte saken sämre.

Säsongsavslutning på Gunghuset imorrn. Jag kommer givetvis att finnas på plats och höja klassen på stället.

Brage hörde precis av sig och ville att Maskinen ska bära den grönvita dressen i kvällens drabbning i Falun. Tydligen nån turnering som innehåller Brage, IBF Falun & Leksands IF iaf. Jakten på vikarie är igång!



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: #12

IKB ställde upp med följande lag:

Gerhard "Gurra" Andersson

Gabriel Bustad

Björn Karlsson

Fredrik "Samba" Bengtsson

Andreas Nylin

Kim Stenberg



Coach: Jimmy "Raj Raj" Rajala



Ett av dem tyngre lagen jag sett i den gröna dressen. Vilken roll skulle du ha i det hela?

2009-05-29 @ 23:22:09
Postat av: Maskinen

Jag skulle ha Gretzkyrollen såklart eftersom jag är en Gretzkykopia..

2009-05-29 @ 23:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0