Man kan alltid lita på SMHI

Nej det kan man väl verkligen inte, säger ni då. Jo man kan alltid lita på att vädret blir tvärtemot mot vad SMHI har utlovat, så därför blir det en tillförlitlig källa. Det är ungefär som med mitt tippande just nu. Mina polare älskar att hänga med mig just nu och frågar mig hela tiden vilka spel jag har lagt. När jag har berättat, så går dom helt enkelt in och spelar tvärtom mot vad jag har gjort och sen inkasserar dom fina pengar. Igår var jag vansinnigt nära, VANSINNIGT nära att blåsa det jag hade kvar, men ett gult kort på tilläggstid i Uefacup-finalens första halvlek räddade mig.

Jag ska förklara spelet lite närmare. Hade sprungit in i väggen på allt jag hade lirat tidigare under dagen. Dock var jag ju klasser närmare än #16 som satte 1 av 5 matcher på sin femling. Iaf, så är det 10 min kvar på den första halvleken i finalen och Unibet bjuder 3 ggr fläsket på att det blir minst ett kort innan första halvlek är slut. Jag petar in resten av stålet och sen börjar en kavalkad i nedsparkningar i samma klass som på klippet under.





Helt otroligt nog så behåller domaren korten i leken och delar ut tillsägelser på tillsägelser. Men i den 46:e minuten som sagt, så kan han inte stå emot mer och det roliga är att han drar upp det gula kortet för den mest tveksamma förseelsen av dom alla. Hade inte kortet kommit i första, så hade inte det här inlägget skrivits. Jag hade nämligen inte haft nån laptop kvar då den hade suttit som ett smäck i väggen! Hade domaren nedan dömt, så hade jag inte varit det minsta orolig. Då hade jag petat in allt, inklusive 45:an.





Har lyckats dra på mig en härlig förkylning sådär, men det finns ingen tid att vara sjuk på, så det var bara att ta stålåsnan till jobbet idag som vanligt, trots att det är röd dag. Finns inga röda dagar för mig, bara arbetsdagar. Yusuf aka Cat Stevens drog precis av en vacker liten countrydänga på reprisen av "The tonight show". Fruktansvärt mycket amish över CS just nu och det kanske namnbytet avslöjar oxå.

Brädspel mot Oh Ah är ändå bland det hetaste just nu. Då är det framför allt schack och backgammon som gäller. Två vansinnigt roliga spel, men det krävs lite hjärna, så det passar långt ifrån alla. När vi ändå är inne på spel så tror jag att boccia på 45:an kommer att bli lite utav sommarens spel.

Det kommer inom en ganska snar framtid att sättas upp en lite större femkamp, som kommer att innehålla grenar som frisbeegolf, go-cart, minigolf osv. Det kommer nog snarare bli en 10-kamp skulle jag tro, med fina pengar till vinnaren. Så ni som är sugna, meddela gärna intresse redan nu. Det gäller att vi passar oss för skogsturken bara!




Det kommer även att bli en NHL 09-turnering 2 vs 2 matcher på 45:an. Riktigt hur det ska läggas upp är inte klart än. Det kan bli så att det blir en lottdragning och utefter den, så blir det en fantasydraft, dvs att 1:an i lottningen, börjar att välja sin förstacenter och sen snurrar det runt så där tills alla lag är fyllda. Det enda som är klart är att turneringen kommer att bli årlig och att det kommer skapas en liten "Stanley Cup-buckla"



//Maskinen™

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0