Måndagar kan suga fast man är ledig

Long time no seen! Ja de var väl några dagar sen nu, men vafan ska man göra när man har haft fullt upp hela tiden. Vad har hänt sen senast då? Trädgården har väl varit i fokus skulle man kunna säga. Börjar få fason på skiten nu trots en gräsklippare som vill gå allt annat än bra.

Hade en fin pärla här i lördags, där magiskt många musiksmaker möttes och alla ville styra Spotify. Kaos är ett för svagt ord i detta sammanhang. Ena sekunden är det Lasse Stefanz för att i nästa följas upp med Slipknot. Nån skånsk jäntade flippade ur på #16, kan dock inte svara på varför för ingen fattade vad det var som hände, men på något vis så lyckades hon vända 80% av festdeltagarna emot sig. Kan det ha varit dialekten? Fick iaf mina trummor stämda på festen av en skön stekare som kom förbi, tydligen kompis med Monstret. Alla blev kär i stekaren, jag själv inkluderad. Jag menar, varför inte vara bi-sexuell ist. Jag menar, då har man ju dubbel så stor chans att scora.

Blev en trevlig grillning igår kväll med #16 och Skraj Skraj. Blev en hederlig korvgrillning med liten reka som Skraj Skraj uttryckte sig. Skraj Skraj hängde in 6 1:or på en oddsetlapp och 13k var ett faktum. Jag och #16 var inte lika heta då vi i stort sett gick in på nätpokern och gav bort våra pengar.

Skraj Skraj bjöd på lunch idag efter den magiska vinsten igår. Efter det så mötte vi upp Mexaren på Waynes för en kopp kaffe......Oboy för Skraj Skraj. Sen tänkte vi hitta en bowling, men det är tydligen helt jävla omöjligt att få bowla i den här staden en måndag. Metropol tydligen stängt på måndagar och i Maserhallen var det nån jävla renovering av nå skit. Så nu har jag Mex och #16 här på NHL innan träningen. Kvällen kommer att avnjutas(?) med derbyt DIF - AIK tillsammans med #16 och Skraj Skraj på 45:an.

Var ute och gick häromdagen och kom då i kontakt med en utav dom drygare sakerna faktiskt. Du tar sakta sakta in på dom som går framför dig och du måste ta ett beslut om du ska bromsa in lite och ligga kvar bakom, eller gå förbi. Väljer du det sistnämnda så blir du tvungen att stega på ordentligt och hålla i det tempot ett bra tag för att komma ifrån dom som går bakom för att inte hamna på det här obehagliga bögavståndet. Det här är fan en plåga. Ni vet precis vad jag menar.

En annan störande sak är servitörer på restauranger och speciellt på dom asiatiska ställena i stan. Du hinner knappt lägga ner gaffeln innan den sista tuggan innan dom är framme och ska nypa tallriken. Spelar ingen roll om du har lagt besticken i ett annat läge än "jag är färdig-läget". Dom ska suga in den ändå. På thaien så är det vinst varje gång när det gäller detta. Otroligt!

Vad kallar asiaterna sina bilar?

Rishögar



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: big dave

inte ett ord om fredagen?! Men kanske inte var så mycket att skriva om då, man var ju favorit. Så går det om man vill smaka lite på mig.

2009-05-18 @ 20:57:54
Postat av: Maskinen

Kom då så ska jag äta dig.....svaga minnen ifrån fredagen!

2009-05-18 @ 21:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0