Stenhårt arbete

Måndag och jobb som vanligt. Bad på morgonen följt av lunch på Tekniken med #16. Vädret är ju kusligt fint idag, så varför inte låta Sigge ta en utav sina ståträningar ute på ranchen på Dalsjö ist så att jag kan fila lite på min golfsving. Sagt och gjort, så svängde vi förbi 45:an och hämtade stickorna och blåste ut till klubben.

Petade upp Sigge på en 45:a och sa åt honom att kritisera svingen om han såg något fel. Det blåste något enormt och svingen var vansinnigt rostig första 6-7 bollarna. Sigge beordrade mig att ställa mig lite närmare bollen samt att slå igenom svingen och vips, svingen och bollträffen var tillbaka. Bjöd sedan #16 på en uppvisning i känsla då jag limmade boll på boll vid ett gäng olika "targets". Kan berätta att alla sorkar som eventuellt höll till på ranchen innan vi kom dit......dom finns inte mer. Anledningen till detta är ju givetvis att #16 numer känd som sorken mosade sorkdödare på sorkdödare. Men vi hade en trevlig stund och det är ju huvudsaken.

Många har problem med folk som sms:ar och pratar i telefon samtidigt som dom kör bil. Jag är en utav dom som har problem med detta. Klarar man inte av det, och nu snackar vi 99 av 100, så ge fan i det ist! Nu är jag ju själv en utav dom som gör det, men jag klarar ju för fan av att göra det. Vad är det som gör dig så jävla bra, undrar dom som inte har sett mig skriva ett sms. Ni som däremot har sett mig skriva, vet vad detta handlar om. KI som Höstformen skulle ha sagt....korvarna igång alltså. För er som inte vet, så kan jag berätta att jag inte behöver kolla på mobilen när jag skriver sms:et och på så vis så kan jag fortfarande hålla koll på vägen. Jag har haft telefonen i drygt ett år och meddelanderäknaren står i detta nu på 26925st. Inte alltför många alltså.

Hur ser kvällen ut då? Ja vi petar nog in oss i bilen och drar till Domnarvsvallen och kollar Brage - Carlstad Utd. Jag vet, det är fruktansvärt jobbigt, men jobbar man så jobbar man. Det är bara att bita ihop. Nej nu ska jag lägga mig och vila ett tag så att jag orkar med denna tuffa arbetsdag...



//Maskinen™

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste få arbetsskador snart så mycket som du sliter!

2009-05-27 @ 10:28:36
Postat av: Maskinen

Sjukt sliten

2009-05-28 @ 15:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0