Det händer tydligen även utanför Nautilus

Brandutbildning med kommunen nu på morgonen och vad ska kunna hända egentligen? Att det skulle vara överrepresenterat av det kvinnliga könet, det visste jag och my man JG redan när vi satte oss i den krockskadade röda lilla bilen upp till Bysjön strax innan 8 i morse. Det vi föga anade var att en kopia av BGPN (BögGubbenPåNautilus) skulle dyka upp. Jag räknade till 10 lediga platser i salen, men givetvis så sätter han sig precis bredvid mig. Ännu sjukare är att han är sjukt lik BGPN. Jag skulle gissa på brorsan eller något. Det dröjer inte spec länge innan han ska göra sig hörd. Ledaren för utbildningen hinner knappt börja innan gubben avbryter honom mitt i en mening och börjar dra en egen historia om hur han hade ett ljus på ett stenbord och på något vis så rann stearinet över hela bordet och satte eld på en pepparkaksburk som stod 5dm bort. Eller rättare sagt så sa han att veken måste ha runnit hela vägen bort och satt fjutt på pepparkaksburken. Jag citerar "Allting gick så fort, jag fattade ingenting och alla pepparkakorna brann upp oxå" Brandledaren svarade med att det antagligen var stearinet som hade tagit eld hela vägen, för att det kunde ske om det var väldigt lite kvar på ljuset. Gubben svarade "Veken måste ha flytit hela vägen och satt eld på pepparkaksburken. Allting gick så fort, jag fattade ingenting och alla pepparkakorna brann upp oxå" Brandledaren svarade återigen att det till 99% var stearinet som hade orsakat det. Gubben svarade upp med "Ja jag vet inte, veken måste ha flytit hela vägen och satt eld på pepparkaksburken. Allting gick så fort, jag fattade ingenting och alla pepparkakorna brann upp oxå..............nämnde jag att alla pepparkakor brann upp oxå?"

Det här var ändå bara början...brandledaren frågar vad som behövs för att eld ska kunna uppstå. En kvinna börjar svara, men givetvis vet gubben bäst och bryter in mitt i hennes svar och kommer med sitt eget ist. Så här fortsätter det i 90 min där vi får höra om hur farligt det är med marschaller och hur hemskt det kan vara på stängda avdelningar på tex vårdhem om en brand bryter ut. Nej inte av brandledaren såklart utan den här jävla wannabebesserwisserfittan bredvid mig och när han inte sitter och berättar sina jävla tveksamma historier, så sitter han konstant och knäpper in och ut udden på en bläckpänna samtidigt som att han andas så tungt att man tror att varje andetag är det sista. Det skulle iofs kunna vara en önskan ifrån min sida oxå. Nu skulle jag kunna skriva ut hans namn eftersom jag såg det på närvarolistan, men väljer att låta bli för att folk ska slippa grina.

Så nu räknar jag inte med något annat än att träffa BGPN när Nautilus Ansikte Utåt drar till Nautilus lite senare idag. Ja han lär väl ditt och städa ur garaget antar jag....hohohohoho



//Maskinen™


Kommentarer
Postat av: Vals för satan din vän pessimisten

HAHA!

Klockrent!

Älskar dom här sortens inlägg!

2009-11-12 @ 20:22:31
Postat av: Big D

hahahahahaha

2009-11-13 @ 00:48:38
Postat av: Maskinen

Skjut mig

2009-11-13 @ 10:41:51
Postat av: Anonym

Du är bara avundsjuk för att du inte står i centrum

2009-11-13 @ 20:17:40
Postat av: IKB

Ingen uppföljning, blev det som du hade hoppats med Kral?

2009-11-14 @ 15:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0