En fullständigt magisk helg!

"Å å å å å å å WE WANT PABLO FRANCISCO!!!!" Och som vi fick honom! Jag, 16, Höstformen och LP drog till Gävle i fredags för att se den största komikern av dom alla...Pablo Francisco. Vi bodde på mycket anrika Hotell Gävle och när droskan släppte av oss på Parken i Gävle så började oron komma. Vafan, serverar dom verkligen pilsner härinne. Efter att ha köat i en 45:a så kom vi in och det första vi ser därinne är baren och fyra man sjunker ihop i en böghög och lättnaden är total.

Först in på scen kliver nån svensk "komiker" som jag tror heter Janne Westerlund eller något liknande och det är tamigfan det sämsta jag har sett i komikerväg. Tragiskt för fan! Efter sopan så kör den riktiga showen igång. Pablo har med sig en komikercrew på 3 man som är kusligt bra alla tre. Vi har kramp i magen och får knappt någon luft alls och då har inte PF klivit på än. Hur fan ska det här gå hann man tänka mellan skrattanfallen och efter 90 min så äntrar han scenen, Pablo Maskinen Francisco! Besvikelsen ifrån mig är dock sjukt stor när jag är den enda som står upp och applåderar när han kliver på....för dåligt! Han gör dock ingen av dom ca 500 personerna därinne besviken under den timmen han håller på. Man vill bara ha mer efter att han har avslutat showen med Arnold Schwarzeneger i Brokeback Mountain 2.

Tidig uppgång dagen efter för tågresa hem igen. Dödsångesten värre än vanligt på Höstformen då han svettades något vansinnigt under resan. Anledningen till den tidiga hemresan var att det var avslutning med laget och pokerturneringen skulle börja redan kl 14 hemma hos Trummens. Första fyra fick betalt och behöver ni fråga vilken plats jag kom på? Nej givetvis behöver ni inte det...jag blev femma såklart. Behöver ni fråga hur och emot vem jag åkte ur? Nej givetvis behöver ni inte det...åkte ut mot Trummens som vanligt och på en skaplig rigg precis som vanligt. KK på mig och AQ på Trummens. Det kommer en Q på floppen, turn ingen ändring och på rivern så äcklar han givetvis in en Q till och vinner på triss i kärringar. Jävla fitta....eller fittor kanske man ska säga.

Jaja efter det så gick vi vidare till Mat & Potatis.....tveksamt namn kanske när det enda man serverar vid dessa tillställningar är tacobuffé. Jaja skitsamma, efter ett tag på plats, så sätter Höstformen igång med något slags eget fjortis/lunarstormparty när han börjar toklimma via sms på en fjortis i damlaget som sitter 1,5 meter ifrån honom och blir tokdissad. Vilken skrattfest!

Det som inte var lika mycket skrattfest var när Jacob Poulsen tror jag att han heter, sänker oss på Parken. Det roliga med detta är att jag lyckas fixa fram samme Poulsens mobnummer efterkampen och drar iväg ett sms med "Vilken jävla fittur du har din jävla fitta". Hade ju inte räknat med spec mycket svar på detta sms, men runt lunch dagen efter så piper det till på mobilen och det visar sig att han har svarat.....Hvem aer det? Då svarade jag upp med....Maskinen. Sen dess är det inget svar....sjukt roligt!

Gårdagen tänkte man fördriva med att gå på Vallen och njuta av lite höstfotboll. Slår sig ner på Norra och matchen drar igång och det gör även nån jävla curlingmorsa på raden bakom som hade sonen Hjalmar(?!) med sig och skulle berätta och visa för honom hur fotboll skulle spelas. Asså mörkrädd är ett ord som väger fruktansvärt lätt i detta sammanhang. För fyfan vad jävla dålig hon var asså. Hon tar en given plats ibland dom andra två hororna dvs Wernersson och framförallt Patrik "vattenskallen" Ekwall.

Efter 45 min så fick jag nog asså. När mellan 15-20 pers vänder sig om en gång i minuten mot henne, så kanske man kan förstå hur illa det var. Tog mig till ståplats närmast Ringen ist och tänkte att här så måste det ju för fan vara lugnt. Domaren blåser igång andra halvlek och det omöjliga inträffar. En 47:a kliver upp ett par meter bort och surrar konstant under sista 45:an. Jag blev tvungen att lämna med 10 kvar precis efter att han hade kört denna efter att Syrianska har skjutit en frispark klockrent i ansiktet på en Bragespelare och ut till hörna. "Det är ingen hörna....aldrig att det är hörna" Då var det nog för en annan och så vitt jag vet, så står han fortfarande kvar på ståplats och surrar mumbojumbo!



//Maskinen™




Kommentarer
Postat av: J

Han svarade nog snarare Hvem Er det. Skriv att han är en tøsedreng och en kusse och att hans mor är en møgkælling :)

2009-10-14 @ 18:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0