Den rosa klubban

Stötte på Falu FK:s tränare Tomas "tårarna" Johansson på gårdagens match på Vallen. Vi har inte setts på länge så en hel del olika ämnen kom upp, men till slut gled vi in på golf och då kom han med den oundvikliga frågan: "Har du den rosa klubban kvar?" Han syftade givetvis på min träfemma köpt på Bana 4 för en 20 år sedan. - Javisst har jag det, svarade jag. Nu är jag ju en världsgolfare (6.0), men skulle något hända med "den rosa klubban", då är det nog bara att lägga ner skulle jag tro. Jag skulle kunna kalla den Zanetti aka Traktorn. Den är en trotjänare och den levererar gång på gång på gång. Folk har tom utlyst belöningar, till den som lyckas få den att försvinna för gott. Men än så länge har vi lyckats undvika alla kidnappningsförsök och så länge vi gör det, så kommer det att vara magi ute på Dalsjö GK.

Som sagt så var vi på Vallen igår och Brage ska vara OERHÖRT nöjda med att få med sig en poäng emot ÖIS. Det var kattens lek i stort sett, fram tills dess att Oh Ah Åkervall knoppar in 1-2 med 10 kvar. Sinnessjukt var ordet när målvakten gör självmål i 89:e inför 2400 pers. Skulle vilja säga att en fjärdedel av dessa 2400 jublade när Evert ropade ut att Dalkurd låg under med 3-0 i Karlstad mot United. Smygrasister? Ja det satt en hel del såna på Vallen igår.

Notis: Ska inte Tobbe Johansson på P&L så fattar jag ingenting. Har aldrig sett nån leta avstängsvarning så frekvent som han gjorde första 20 igår. Efter 3 tillsägelser för snack, så kommer MONSTERKLYVNINGEN på mittlinjen och avstängningen (P&L) var ett faktum!

Stryk igen för DK asså och nu är han nära.....riktigt nära att få gå......och ersättare isf heter så mycket som.........Anders Sjöö. Denne Sjöö som för tillfället tränar Forssa i fyran. Ja allting kommer att bli bättre än Lasse Eriksson iaf.

Fick endast ut 8 veckors semester efter 10 semesterlösa år....jag hade iofs inte räknat med något mer heller, så jag får vara nöjd. Så då undrar ni vad jag gör på semestern och svaret är enkelt...jag jobbar såklart, vad trodde ni.

Läste en löpsedel för Expressen igår: "Inget slår Peace & Love" Där har dom rätt för engångsskull. Inget slår P&L i att slösa bort miljoner på en massa jävla skit. Jag kommer att följa den sk festivalen stenhårt bara för att kunna få tillfredställelsen att få säga: Vad var det jag sa!

Ni ska få mina topp fem här nedan:

1. Jay-Z (Brorsan kommer till stan och spenderar natten på 45:an
2. KENT (Musik non-stop till slut)
3.
4.
5.

Oj det tog visst slut efter 2.......så bra var det.......


Nej nu väntar en kall i Paviljongen.....samma ställe som jag ligger och skriver på just nu



//Maskinen




Kommentarer
Postat av: AJ

tårarna???

2010-06-29 @ 18:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0