Onda ögat av domarbloggen

COD BO har tagit ett rejält grepp om mina polares liv och då kanske framförallt BP som befinner sig på sydligare breddgrader. I helgen så fejkade han t o m ett magsår för att slippa matchen, för att ist sitta hemma och nöta Codden. På tal om Cod, så blev jag hembjuden till Lynsson på pärla igår kväll, men när man kommer dit, så sitter det såklart att gäng codnördar och lirar. Så pärlan bestod av att sitta och titta när dessa grabbar lirade och när man väl fick låna dosan, då fick man ju såklart inte logga in på sin egen profil.....nej då skulle man ist spela på SoundKG:s profil för att han skulle levla snabbare. På tal om SoundKG, så håller hans streak i sig när det gäller att hångla helt öppet på krogen. Han är otäck, den sk offentlighetsguden. Måste vara nån slags fetish han har...

En diskussion som kom upp på pärlan var den om att folk som bär tröjnummer 99 bör skjutas. Det finns bara en nummer 99 och det är The Great One, Wayne Gretzky. Mexarn och Höstformen såg inga problem i att vilken randomsnubbe som helst bär nummer 99. Jag höll på att falla av pinn när jag hörde detta. Såg senast nån liten värdelös tomte i Gagnefs innebandylag i div 4 som bar tröja nummer 99. Jag var på fullaste allvar på väg in på planen för att tala om för honom vad som gäller med tröja nummer 99. Skandalöst dåligt av tränaren Mikael Puma Sandberg att tillåta detta! Puma som förövrigt gjorde klart med en ny spelare under gårdagskvällen, då en dyngad Höstform lovade att spela för klubben.

Tillbaka till rubriken då....på Bolle igår, så dök självaste RC upp helt plötsligt från ingenstans. Det blev som en filmgrej, när folk går förbi och tittar på varann. Det kändes som att hela situationen gick i slowmotion. Han stirrade på mig med en blick som sa "Jag har läst allt du har skrivit och du har rätt som vanligt" Mitt svar på det, var att jag med enbart min blick lyckades hånflina åt honom. Det är det väldigt få som klarar av. Var lite osäker innan på om han hade läst eller inte, men den undergivna blicken ifrån honom sa allt.

Dagens Adil

Ja vad ska man säga, han spelade ut tjockiskortet igen, som tydligen är det enda han sitter på. Klev upp på vågen i morse och den visade 15kg mindre än vad den gjorde för 5 veckor sen. Så 15kg till ska bort innan jul, sen är hans enda sk kort borta. Jag skulle ju kunna göra mig löjlig och klaga på alla hans stavfel och särskrivningar osv, men det skulle bara göra att jag sjönk ner till hans nivå, så ist så får vi helt enkelt köra något annat.

Vi kan ju köra lite målvaktsgrejer tex. Alla vet ju att målvaktssysslan delades under vårsäsongen, när Adil och Frank stod varannan match. Det är ju ganska gulligt på div 1-nivå måste jag säga. På hösten så tog Frank förstaspaden och han gjorde det riktigt bra, tills han helt plötsligt och helt omotiverat blir petad. Det visar sig senare att Adil har gråtit ut och hotat med att sluta om han inte fick stå. Så då fick han ett par matcher. Nu tycker jag att Sjöö borde ha läst situationen bättre och insett att Adil aldrig hade slutat. Jo hur kan jag veta det nu då? Jo, för då hade han gått miste om ca 20 penisar varje gång det hade varit träning eller match och det vet vi ju alla att han inte hade klarat sig utan. Men det kan ju vara ett tips för er andra, får ni sitta mycket på kvist...gråt ut och hota med att sluta...det funkade klockrent för Adil.. Jag har ett förslag på slogan åt dig Adil för din sida.

"Adil Kizil, snart på en avbytarbänk nära dig"

För er som inte får tag på Adil just nu, så sitter han hemma och tittar på favoritprogrammet Pineapple dance studios på femman..

För på fullaste allvar, vem ställer målvakten nedan i kassen utan att det finns konstiga omständigheter till det?! Se och njut och ja det är Adil som är med i klippet om någon nu tvivlade...

fortsättning följer...



//Maskinen™




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0