Patrik Sjöberg....vilken jävla idiot

Tror inte att någon har gråtit ut i pressen lika mycket någonsin som Patrik Sjöberg har gjort på slutet, bortsett ifrån damlandslaget som vi ska återkomma till lite senare. Vad är det för fel på honom? Att vi kan placera honom i samma fack som en annan Patrik....ja just det ja, den största idioten av alla (Ekwall) är ganska givet. Googlade lite snabbt på just Sjöberg och fick upp över en miljard träffar bara i år....det var bla gnäll på fusk i mästarnas mästare till att han hade fått ett plastglas i ansiktet på krogen. Rubriken i tidningen då? Jo hör och häpna "Jag kunde ha blivit förlamad" Nej jag måste lämna Patrik innan datorn får offra sitt liv.

Nu över till vad detta skulle handla om egentligen...en gammal favorit dvs damidrott. TV4:s jätteevenemang som dom har gjort reklam för sen i april är igång dvs Dam-VM i fotboll. Man tror tamigfan att man drömmer när dom plöjer in miljoner på detta spektakel. Vart ska jag börja..jo jag börjar vid målvakten Hedvig "alla höga går in" Lindahls tårar i tidningen häromdagen. Anledningen då? Jo att en annan spelare i laget Therese Sjögran (som antagligen har större kuk än dom flesta jag känner) hade sagt att hon hellre såg att en utav dom andra målvakterna skulle stå ist. Då förstår man lite av nivån eller snarare brist på nivå när det gäller den absolut sk "högsta" nivån på damsidan! För hur skulle det se ut om Casillas skulle börja gråta om Xavi ville att Valdes skulle vakta kassen ist. Bröst då....ja skulle vi skrapa ihop alla bröst i VM så kanske vi skulle kunna få ihop till en B-kupa....men det är inget jag lovar!

Vi har även skickat en domare till VM. Hennes namn är Jenny Palmkvist och hon var med på Sporten i ett reportage strax innan VM. För er som inte har koll på hur Jenny ser ut, så har hon ett asiatiskt utseende. På frågan om hur hon ska få spelarna med sig och göra en bra match, så är svaret lika oväntat som roligt. Denna svenskasiatiska tjej svarar helt enkelt: "Det gäller att gå ut och sälja sig själv" Vilken skrattfest!



Domarbloggen då...enligt uppgifter så ska han befinna sig på semester vilket betyder att vi får vila skrattgroparna ett tag och det är ju givetvis inte för att han skulle vara rolig på något som helst vis.

Fotbollsmagasinet gjorde en midsommarcomeback. Möjligtvis var det en möjlig formsvacka, för programmet kom inte upp i 2010-klass om vi säger så.

Blev ett snabbt litet inlägg här på 10 min....nu måste jag återgå till alla sysslor som ska göras!



//Maskinen™


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0