RIP Domarbloggen!

Ja ni läste tyvärr rätt! Vi ska återkomma till detta ämne senare, då vi ska summera hans karriär lite kort.

Istället så beger vi oss till P&L där jag ska summera min egen vecka lite kort.

Onsdag

Beger mig väldigt tidigt ner på området för att se det enda bandet (tillsammans med Wolfmother), som Puma ville se detta år dvs Dropkick Murphys. Jag hade inga större förväntningar på detta eftersom Pumas smak är som "Stans Störstas" hår...dvs flottigt. Det skulle visa sig att jag hade rätt, då det lät på precis samma vis i 90 långa minuter...bedrövligt dåligt

Gör det enda rätta efter detta och drar mig askalas...själv såklart. Drar mig ner mot området för att se onsdagens stora dragplåster Roxette. Får sällskap ifrån ringen av två killar (Meriksson & Wahadda) som har blivit våldtagna av Stureplan 2 minuter innan vi ses. Kommer ner till spelningen, hittar bra platser och det är väl egentligen bara en låt jag verkligen vill att dom ska spela och det är "Perfect Day" Döm om glädjen, när en stelopererad Marie Fredriksson ungefär halvvägs in i spelningen kliver in och börjar på just denna låt. Döm om ilskan när 2 fjortisar bredvid på något vis lyckas förstöra den med något jävla surr i baksvingen. Jag kliver fram till dom och frågar om dom insett vad dom har gjort för något. Vadåååeee, svarar dom i kör snurrandes på varsit tuggummi. Ja ni fuckade den enda låten jag vill höra...dom ser fortfarande ut som två frågetecken. Okey, jag ska göra det jävligt uppenbart för er. Det är ungefär som att jag skulle stå och skrika och dansa i era jävla ansikten om Sean Banan kliver in på scenen och kör Diggidiggidiggidingdingding, här glider kingen in! Då gick det upp för dom. Att se den skräcken i ögonen var som en våt dröm...till skillnad ifrån Gessle som fortfarande var kvar i tidigt 80-tal.

Kvällen avslutades givetvis med en okontrollerad blötfis i kalsongerna där en lerig pansarvagn hade lämnat mindre spår efter sig...sånt som händer. Sov naken på vita lakan...sånt som händer

Torsdag

Jättedåligt program på området, precis som alla andra dagar egentligen. Håller iaf till i bröderna Stureplans lägenhet på Ringen med fantastisk utsikt över den näst största scenen Fantasia. Iaf så börjar vi med en sk Perfect Start. Skumpa med Redbull, för den som vill smaka på. Varning!! Ni kommer bli totalt radiostyrda vilket som i detta läge kan vara helt underbart. Satte inte min fot på området denna dag, däremot så valde jag att sätta mitt ansikte före i gruset när jag skulle sätta mig på cykeln på vägen hem. Det var tydligen viktigare att skydda ölen jag hade i handen istället för att ta emot mig med händerna först. Det var faktiskt en upplevelse att ta emot sig med ansiktet ifrån 1,5 meter håll med efterföljande avsvimning eller avdäckning. Jag väljer avsvimning då det känns lite mer festival över det. Scarface såg ut som en uppsminkad Justin Bieber i jämförelse...Perfect start - Happy ending?

Fredag

Det var nu revanschen skulle komma! Dock fruktansvärt svårjobbat då man fick börja varje samtal med att: "Nej jag har inte herpes, jag har ramlat på cykeln" Men det var ingenting som en Perfect Start inte kunde råda bot på! Inledde med en 4-5 perfekta starter. VIP-bandet satt på armen, spriten i kroppen, herpes i fejset...jag kände mig stark jag kände mig ostoppbar..kliver ner på VIP-området där det är alldeles för många idioter (Svenssons) som inte ska vara i närheten ens. Drar mig pga av detta ännu mer lycklig...KENT kliver upp på stora scenen alldeles bredvid. Jag börjar leta rakblad för att snitta upp mig, inte för att jag hatar Kent utan för att jag älskar Kent. Himlen öppnar sig och släpper ut allt den har hållit på 2012, alla flyr...jag kliver ut framför stora scenen och då börjar gitarren spela avslutningsnumret, Mannen i den vita hatten 16 år senare! Jag är komplett, jag är dyngad, jag dansar för mig själv och sjunger som en idiot...får för mig att jag ser förbannat bra ut i detta läge. Antagligen så gör jag inte det. Låten tar slut och jag går hemåt med ett leende på läpparna. Leendet förbyts mot ett skapligt konkursface när jag sätter ner handen i fickan och inser att jag har supit bort körkort och bankkort. Cyklar hem, men besvikelsen är för stor så jag leder ut cykeln på baksidan och tänker att nu jävlar ska du få för att du kastade av mig igår. Tar i utav bara helvete och cykeln landar............en meter längre fram och tar med sig ett revben i fallet. Besvikelsen är nu ännu större så jag får tag i en kratta som jag kastar ca 1 meter längre än cykeln. Går in asnöjd över kastet och lägger mig och somnar..

Lördag

Rihanna........................................................


------------------------------------------------------------------------------


Ja vad ska man säga, 32 år och en idiot. Men....Men man kan alltid försvara sig med att...det är ju festival! Gammal bild nedan, men ni förstår att man kan använda samma bild varje år...Bandbokningsgruppen....AVGÅ!




Domarbloggen lägger alltså skorna på hyllan...ja det är nog det enda rätta med tanke på kvalitén som visats, men jag gillar det inte. Topp 3 tyngsta besked i mitt liv faktiskt.

Kommer ju inte på allt han har sagt just nu, men det som etsar sig fast är ju dessa:

"Det är kortisonet som får mig att se svullen och otränad ut"

"Till helgen börjar domarkurserna dra igång för division 4-6-domarna. Själv är jag ju klassificerad som division 7-domare och får vänta ytterligare tre veckor innan det är kursdags"

"Försök att hålla er för skratt åt detta. Han dömer alltså en dammatch i div 4 på fredag och går på linjen i en herrmatch i div 1000 på lördagen och på natten mellan lördag och söndag händer detta: "Natten mot söndag blev sönderryckt. Jag vaknade vid 2.30-snåret med kramp i ena benet. Jag försökte massera, men det försvann inte. Först efter fyra efter att jag tagit en värktablett och väntat på att den skulle ge verkan kunde jag somna om"

För att göra det jag skrev ovanför ännu roligare, så står det så här lite längre ner i samma inlägg: "Det jag känner att jag utvecklat mest i år (förutom fysiken) är snacket på planen" Ja vafan ska man säga? Man undrar ju hur fysiken var förra året....fanns det ens puls 2010?!"

Det var detta som kom upp så här lite snabbt nu, men det kommer komma mer framöver!









Väljer att dedikera detta inlägg till Simon & Anna. Hoppas att det ska smaka!

Ni som inte har läst inlägget jag länkar till nedan..läs det...ni som redan har läst det...läs det igen!

Den omöjliga runken

Ha det bra



//Maskinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0